Een goede pc voor 500 euro?

Ik wil een pc bouwen die battlefield 3 op ultra kan spelen. Monitor, toetsenbord, muis en speakers hoeven niet.

Toegevoegd na 17 uur:
De harde schijf hoeft niet veel ruimte te hebben. 80 gb is genoeg. Wel graag 8 gb RAM.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://tweakers.net/reviews/2817/3/desktop-best-buy-guide-editie-november-2012-budget-en-basisgamesysteem.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkgeheugen van 4Gb in nu niet echt fantastisch en zou best 8Gb mogen zijn. Daarnaast is de harde schijf van 500Gb toch wel een beetje uit deze tijde. Maar voor die prijs is het in principe wel een leuk setje waarmee je zonder problemen BF3 kunt spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is met dergelijke budgetten de grap om te kijken wat het meeste effect heeft. Ze hadden makkelijk 8GB + 128GB SDD + 2TB HDD erin kunnen steken, maar dan had er bezuinigd moeten worden op de GPU. Het verlies van een goede GPU naar een mindere zal je harder voelen dan de "winst" die een SSD(snellere laadtijden bij saves/opstarten, 0 fps winst) en 8 GB(de spellen die daar winst van hebben kan je op een hand tellen) zullen geven. Dit is echt een GPU dan de rest build, het enige wat daar echt onder te lijden heeft is de CPU die bij sommige games te kort kan schieten. Voor de rest heb je helemaal gelijk, 8GB/SSD/2-3TB HDD is de standaard en neem je als je 800-1000 uitgeeft, en dan neem je ook een i5 zodat je CPU niet snel de bottleneck zal zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef me de 29e een belletje, dan krijg ik dikke pcs binnen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoveel gig hoeft er niet op de harde schijf 80 is genoeg. Wel graag 8 gig RAM.

Het beste antwoord

Leuke opdracht voor de PC-fanaten onder ons.

Het lijstje hieronder is samengesteld bij Alternate.nl.
Ik doe hier zakelijk al jaren zaken mee, heeft tot nu toe de beste helpdesk van Nederland (met betrekking tot garantie e.d.).

De prijzen die achter de producten staan, zijn afgerond naar boven.

------------------------------------------------------

Kast: Zalman Z11 - 55
Voeding *: MS-TECH MS-N750-VAL-CM - 60
Moederbord: ASRock 990FX Extreme3 - 103
Processor: AMD FX-4100 (3.6ghz Quadcore) - 100
Geheugen: Corsair 8 GB DDR3-1600 (2x4gb) - 38
SSD schijf **: Crucial CT128V4SSD2 (120gb) - 70
Videokaart: Club 3D Radeon HD 7750 - 87
---
Totaalprijs:
------------------------------------------------------

Ik zit hierboven iets boven de €500.-

Om een goede PC te hebben waar je nog enige tijd mee kunt gamen om met name BF3 te kunnen spelen, kom je nu eenmaal net iets boven de 500 euro. Je kan ervoor kiezen om de vorige generatie processor in een systeem te stoppen, maar dan betaal je eigen veel te veel voor een verouderd onderdeel.

Een dvdbrander heb ik buiten beschouwing gelaten, die kosten echter 14 euro.

De 7750 videokaart lijkt voor velen de ultieme budgetkaart en niet voldoende, maar ondergetekende speelde tot voor kort met een nVidia 7950GT 512mb (uit 2007) videokaart BF3 op high settings. De AMD Radeon 7750 (uit 2011) is ongeveer 3x beter dan de nVidia 7950GT.

Ik hoop dat je eruit komt :)
Vragen ? Mail ons (vrijblijvend).

Met vriendelijke groet,
Youri

PS:

* Ik heb voor mijn eigen GamePC een 920w variant van deze MS-Tech voeding en ben er heel erg tevreden over. Stuurt momenteel 2x GTX690, 8x 240gb SSD's, 2x 1TB PCI-E Hybrid SSD's en een Asus Xonar 7.1 D geluidskaart aan.

** Je geeft aan dat je hdd-ruimte niet zo heel belangrijk vindt, 80gb vind je voldoende. Ik heb bij deze setup gekozen voor een SSD (solid state disk) schijf. Door de bewegende delen van de oude generatie hdd's te vervangen door flashopslag, is een SSD schijf supersnel. Ik heb er 10 ;)

Toegevoegd na 55 seconden:
Argh, vergat de totaalprijs erbij te zetten. Die komt uit op:
- €512,39 op basis van de huidige dagprijzen.