Zijn er ook andere dingen die je in plaats van een wifi repeater kunt gebruiken?

Ik heb een tijdje geleden een wifi repeater willen aanschaffen maar heb hier tog nog maar even mee gewacht omdat ik vaak die usb-sticks met een antenne eraan zie die je dan in je laptop stopt. Dongle of zoiets. Kan je een dongle gebruiken of moet je echt een wifi repeater hebbe? Wij maken gebruik van Tele2.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Volgens mij is een repeater het beste in jou geval. De repeater verzend het signaal en een dongle ontvangt het signaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat kun je dan met een dongle? wat voor een functie levert die??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Indien je een auto computer hebt die nog geen ingebouwde wifi ontvanger heeft (maar nog internet met een draad) kan je een dongle gebruiken om toch draadloos internet te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan ook 3G dongles die al in andere antwoorden gezegd zijn hiermee kan je over heel de wereld op het internet (mits abonnement)
Als je overal wilt kunnen internetten met je laptop, dan sluit je een abonnement af met een dongel. Als je alleen binnen en rondom het huis wat wilt internetten met je tablet o.i.d. en je hebt een router, dan is het goedkoper om een wifi repeater of wifi extender te installeren.
jc54
11 jaar geleden
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt. Is je internet signaal niet sterk genoeg om in je hele huis te kunnen internetten? Dan is een wifi-versterker een goede oplossing. Ook het verplaatsen van je router kan trouwens een oplossing zijn.

Wil je in de bus of in de trein mobiel internetten? Dan is een dongle beter. Een dongle is echter alleen werkzaam in combinatie met een nieuw abonnement voor mobiel internet.