Welk apparaat om beter draadloos internetbereik te hebben?

Ik zit helemaal op zolder en de router is helemaal beneden dus ik heb matig internet. Welk apparaat kan ik het beste gebruiken om beter draadloos Internetbereik te hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een wifi versterker. Dat is een apparaat dat het draadloos internet signaal in je huis verder verspreidt dan je normale draadloze modem.
Voordat je echter een wifi versterker koopt is het verstandig om eerst andere mogelijkheden te proberen. Daarover lees je op mijn site, die hieronder als bron staat, meer. Bronnen:
- http://draadloos-internetten.com/vragen-en-antwoorden/hoe-kan-ik-mijn-draadloos-internet-versterken/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het officieel niet draadloos, maar ethernet over power is een mogelijkheid waar je naar kunt kijken. Voorals als de router wil verplaatsen naar een andere plek. Of als de wifi repeaters niet werken. In sommige gebouwen zit zo veel staal, dat de verdiepingen van elkaar gescheiden zijn en op elke verdieping een wifi extender dient te staan, dan kun je beter denken aan ethernet over power.

Antwoorden (3)

Daar heb je een Wireless Range Extender, of Wireless Repeater voor. Die plaats je bijvoorbeeld op de eerste etage. Hij pikt het signaal op en stuurt het weer door.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- : geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry... reactie op de verkeerde plek... Het was een + !
U kan daarvoor een Wifi versterker kopen die het signaal versterkt waardoor u een groter bereik heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een draadloos accespoint straalt het netwerk voornamelijk naar opzij en naar beneden uit. Je kan dus beter een draadloos accespoint op zolder zetten. Of de apparaten op zolder aansluiten via de kabel (door er een door te trekken of door powerlineadapters te gebruiken) of naar beneden verhuizen (indien mogelijk en/of vereist). Met een extra antenne of wifiversterker zal het dus niet of matig lukken.