Hoe moet je je tv scherm opnemen?

dus niet met een simpel camera maar net als Fraps bijvoorbeeld...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je precies van je scherm opnemen? TVsignaal, PS3, VCR ? Je kan namelijk volgens mij niet van je tv opnemen omdat er geen beeld signaal je tv uitgaat alleen maar erin. Je zal dus van een apparaat dat op je tv staat aangesloten direct op moeten nemen. Dat kan met tv-kaarten die je in je PC duwt of eraan hangt met USB.

Het beste antwoord

Daar zijn verschillende apparaten voor. Opnemen in standard definition kan met bijvoorbeeld een easycap of en dazzle. Opnemen in high definition kan met bijvoorbeeld een hauppauge HD pvr of een black magic intensity pro. Let wel op, opnemen in SD betekent ook spelen in SD. Voor HD geldt hetzelfde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bedoel je tv opnemen ? met de pc ?
tja een tvkaart inbouwen ? en coax aansluiten daarop
een gewone tv kan je gewoon videorecorder of hardiskrecorder gebruiken toch ?
lastig om die op pc over te zetten met ene vhs converter wil dat wel lukken
er zijn zoveel mogelijkheden maar je vraag is niet helder genoeg lijkt me
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met de ps3 op gran turismo 5 wil ik mijn replay opnemen en dan op mijn computer hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ajuk Je zal dan met een tvkaart voor je pc aan de slag moeten. Je zal dan niet met HDMI kunnen werken maar met composite (gele stekker met rood/wit voor audio) en dus ook geen HD opnames kunnen maken. Als iemand weet hoe je wel HDMI op kan nemen hoor ik het graag.
capthavoc
12 jaar geleden
oei ik ben geen ps3 expert maar wordt je replay niet op de hd van je ps3 bewaard ?
wellicht is daar een manier op hem, op je harde schijf te krijgen Via usb overpompen ? ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan de replay kopieren naar mijn hdd, maar jammer kan geen enkel computer de video lezen... alleen gt5, jammer :(
Volgens mij bedoel je afnemen.... Ik heb wel eens gelezen dat je absoluut geen chemische middelen moet gebruiken. Bij mij volstaat een licht vochtige doek altijd, dan goed droogwrijven met een droge theedoek en hij blinkt je weer tegemoet