Maakt het verschil of je de stekker eruit haalt of de aan/uit schakelaar van je modem gebruikt? Zo ja, waar ligt dat aan?

Bij storingen met je internet/modem

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
5.6K

Het beste antwoord

Yep, maakt uit.
Indien je de stroom erop laat wordt het ram geheugen niet altijd goed gewist. Waardoor bij uit/aan zetten in feite dezelfde fout nog kan blijven bestaan.
Bij stroom eraf halen (en dan ook ff wachten voor de reststroom die nog in het apparaat zit...), dan wordt het ram geheugen meestal wel gewist. Waardoor alles op de standaard setting terug komt. En die is meestal een goed uitgangspunt om opnieuw te beginnen. (bijv uitdelen van ip adressen enzo).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, er is een klein verschil er tussen. Sommige aan/uit schakelaars zetten het apparaat in standby stand.

Voor sommige storingen is het handig om het apparaat volledig stroomloos te maken en dat betekend uit doen via de schakelaar en daarna de stekker er uit te halen.
Sommige mensen zien de reset knop aan voor de aan/uit schakelaar.

Het zit niet de vraag, maar voor sommige storingen dien je de modem terug te zetten naar de begin instellingen. En dan dien je de modem te resetten. Deze knop zit bij elke modem op een andere plek. Elke modem wordt werkend op geleverd en dan ga je terug naar een werkende situatie.