Zijn Laptops van 2012 beter dan uit 2010?

Zijn de huidige laptops beter dan de laptops uit 2010? Dan doel ik vooral op snelheid en helderheid van de schermen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Daar kan je een vrij simpel antwoord op geven: ja, natuurlijk. De techniek schrijdt voort en langzaam wordt alles beter. Of je het verschil ook duidelijk gaat merken, ik denk het niet, het verschil is subtiel.

Er zijn de laatste twee jaar geen megasprongen genomen qua techniek, dus het is meer de vraag: waar heb je de laptop voor nodig en wat wil je eraan uitgeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jazeker. Er zijn weer nieuwe processoren op de markt en steeds meer laptops hebben een SSD en USB 3.0.

Voor laptops met sterk verbeterde schermen moet je even wachten totdat ze uitgevoerd worden met (am)oled-schermen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je zegt over de CPU's en schijven klopt, hoewel USB 3 en zeker SSD's alleen aan duurdere opties zijn voorbehouden. OLED-schermen gaat nog wel effe duren voordat we dat krijgen. Maar inderdaad is de kwaliteit van schermen niet veel verbeterd. Wel hebben ze nu vaker een hogere resolutie.
Ik geef bovenstaande spreker ongelijk.
Voor alle "normale" toepassingen
zijn laptops van 2010 net zo goed als die van 2012.
Wil je echter meedoen met de laatste software-update is het een stapje verder!
De vraag blijft.....ziet die brief die je in 2001 schreef er nu slechter uit? (als je hem sowieso nog kan openen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag blijft…..ziet die brief die je in 2001 schreef er nu slechter uit? Dat is helemaal de vraag niet, dat erin sommige dingen weinig vooruitgang meer zit (een met een computer samengestelde brief ziet er sinds inkjet/laser printers al tientallen jaren hetzelfde uit. Met een PC uit 2001 kan je nog een brief tikken en surfen (maar niet eens een HD-filmpje op YT meer kijken) en dan houdt het op. Je kijkt nooit naar het minst zware maar naar het gemiddelde werk wat je ermee doet, als dat gaming is is een laptop uit 2010 ook niet meer voldoende.
Voor de meeste simpele toepassingen zoals gebruik van office, internet en email programma`s kun je met een laptop van 2010 net zo goed uit de voeten als met een nieuwe laptop.
Wel is het natuurlijk zo dat de meeste mensen in een gehaaste omgeving leven waar alles snel moet gaan, en als je graag snel je laptop opgestart ziet hebben moet je een SSD ipv HDD in je laptop hebben, dit heeft mijn inziens alleen voordeel bij het opstarten van windows dat dat 3 keer sneller gaat, niet voor het normale gebruik.

Door steeds nieuwere technieken die het in staat stelt om nog betere processors te maken krijg je ook een snellere computer of laptop wat er voor zorgt dat de toepassingen razendsnel uitgevoerd worden, ook willen mensen wel eens een spel spelen, en dit gaat dan meestal niet meer zo vloeiend met een pc/laptop van 2010, de fabrikanten doen dit bewust want die willen hun jaarlijkse omzet halen, dit is met alles

Het heeft bijvoorbeeld geen zin om in een laptop met intel celeron processor een ssd erin te plaatsen om dat hier de processor ver onder de maat is en het zal dan ook nooit een snelle laptop worden, tegenwoordig moet er al minimaal een quadcore processor in zitten zoals een intel core i5 of beter i7

Dus kort gezegd als je tijd genoeg hebt en een snelle laptop niet belangrijk vind, en ook evt lang wilt moeten wachten alvorens de laptop doet wat het moet doen kan je met een laptop van 2010 prima ui te voeten