Internetkabeladapter laptop stuk, wat nu?

Ik heb het volgende probleem: op mijn kamer is het draadloze internet echt superwaardeloos. Daarom had ik mijn laptop aangesloten op kabelinternet, waarmee ik ongeveer 5 mb/s downloadsnelheid had. Ik heb de kabel er een keer uitgehaald ofzo(gewoon rustig, niet hard getrokken en wel dat clipje ingedrukt) en sindsdien paste de kabel niet meer fatsoenlijk in de adapter en zat hij er heel losjes in. Ik ging er vanuit dat het kabeluiteinde stuk was, maar nu ik er een andere kabel in heb gestopt werkt het nog steeds niet. Soms willen de websites helemaal niet laden, ook al staat er dat er gewoon verbinding is, en als hij het al doet is de verbinding echt belachelijk traag. Aangezien het een laptop is(HP Presario CQ62) ga ik er vanuit dat deze adapter niet te vervangen is. Wat nu? Ik zie ook geen ruimte voor zo'n internetkaart in mijn laptop zitten. Ik had zelf bedacht dat ik als enige oplossing misschien nog een router in mijn kamer kan zetten en die vervolgens aansluit op de kabel die er al ligt, en dan op het (langzamere :'( ) draadloze internet ga. Ik hoop echt dat hier nog iets aan te doen is behalve hem terug te sturen naar de fabriek ofzo. Ik weet ook niet of er nog garantie op zit, maar ik denk het niet aangezien hij iets van 3 jaar oud is. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Er zijn adapters te koop die via een usb poort een ethernet aansluiting maken. Onder andere bij Conrad maar er zullen er meer zijn. Zie link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt een kabel met internet er op, en een laptop waarvan het wireless gedeelte werkt. koop nu een (kringloopwinkels hebben ze al wel) wireless router en maak je eigen draadloze netwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zoals ik al zei heb ik al
draadloos internet, maar de verbinding op mijn kamer is waardeloos. Kan ik een router in mijn kamer zetten en de internetkabel van de primaire router naar die in mijn kamer laten lopen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan, en dat bedoelde hij ook. Dus dan heb je die router in je kamer staan en komt het ingangssignaal van die kabel die naar de router gaat die er nu al staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal het type router noemen dat je aan de kabel die je nu in je laptop steekt moet hangen.
http://www.routershop.nl/products/routers/snel-internet/tp-link-wr1043nd-wireless-n-gigabit-router.htm
Bijvoorbeeld hoor... Wireless-N is wel wat voor te zeggen.
Hier zit 1 anderskleurige poort op; hier doe je de kabel in.
Netwerkbeveiliging wel even regelen. Anders liften je huisgenoten mee via jou modem.