Werkt de Nvidia GeForce FX 5200 met een powermac G4 Mac os x 10.4?

De videokaart komt uit een Windows pc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Hallo.

Dit werkt gewoon. Wij hebben deze kaart wel vaker gezien in systemen van onze klanten, waaronder de Powermac G4 en G5.

Let er echter wel goed op, dat je een AGP versie van de FX5200 neemt, want het moederbord van de G4 ondersteunt enkel AGP en geen PCI-E (afkorting voor PCI-Express).

Ter info:
De Powermac G5 maakt gebruik van een PCI-E aansluiting, tenzij je de eerste generatie hebt, die hebben nog een AGP slot.

Dus het antwoord op je vraag is:
- Ja, dat kan.

De FX5200 werd indertijd ook door Apple zelf gebruikt in verschillende modellen iMac, zoals de iMac G4 en de iMac G5. Dit waren echter notebookvarianten (kleiner omvang qua kaart-oppervlak).

Je geeft aan dat je OSX versie 10.4 hebt. Het geluk hierbij, is dat wanneer je de FX5200 gaat gebruiken, de hardware acceleratie die deze kaart ondersteunt (ook al is het een oudje), volledig gebruikt wordt. Ook de volledige resolutie wordt ondersteund, echter de resolutie van 2560x1600 kán soms problemen opleveren. Echter ga ik er vanuit (door persoonlijke ervaring) dat dit je niet zal deren.

Wellicht kan je een foto opsturen naar ons emailadres, vergezeld met de link naar deze vraag, van de aansluiting van de FX5200 die je hebt ? Dan kunnen wij je direct vertellen of het een AGP of PCI-E variant betreft.
Het emailadres staat in de bronvermelding.

MvG
Digi Fish Solutions
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is wel mogelijk
maar er moet wel iets omgebouwd worden
ik heb ooit een compleet mac met precies dezelfde kaart gehad
maar ik heb het dus niet zelf gedaan en weet niet precies wat

maar volgens mij moet er een ander soort bioschip op
chipsetmodel ?????? of een ander bios firmware ???

in principe zal dat niet het moeilijkste zijn een chip er uit trekken en vervangen door en andere
of de firmware updaten
En dat werd toen de g4 en g5 nog standaard waren wel gedaan
maar tegenwoordig is dat denk ik nog voorbehouden aan de techno freaks ;) en zie die maar eens te vinden
en dat kost waarschijnlijk dan een kapitaal.
want wat je wil is eigelijk onzinnig om te doen
want veel beter zal het er niet van worden.

dus er gewoon eens instoppen, werkt ie heb je mazzel (kapot gaat ie niet) dus dat is geen probleem
maar vrees dat dat ijdele hoop is
begin er verder niet aan is mijn advies

tenzij je op marktplaats
Een kaart tegenkomt of zelf een complete g4 met die kaart er al in desnoods een loop/sloop macje ??

Wellicht heb je meer mazzel op 2dhandsmac.nl ?

maar daar zij ze zo zeldzaam
G4/5 werkt gewoon niet lekker meer
het is de investering eigenlijk niet waard .

Toegevoegd na 1 minuut:
na ja zeg speek of the devil ;)
daar is die tecno freak al ;))))
capthavoc