Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit er een verschil tussen virtuele surround en gewone surround? (Zie beschrijving voor uitleg).

Ik zit namelijk te denken om een externe geluidskaart voor mijn laptop te kopen, zodat ik er een surround speaker set op aan kan sluiten, maar die geeft natuurlijk virtueel surround geluid. Zit er een verschil tussen virtueel surround en surround direct vanaf je computer? Dus als je de 3 gekleurde kabeltjes hebt, en die inplugt in je externe geluidskaart of direct in je computer. Zit er dan verschil in geluidskwaliteit en kloppendheid tussen virtuele surround en directe surround? Ik hoop dat jullie mijn verhaal snappen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
874

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De naam zegt het al, direct sound geeft aan dat het uitgaande audio signaal direct naar je speakers gaat en virtueel geeft aan dat het audio signaal wordt afgebroken, en dan verstuurd wordt laat maar zeggen, over het algemeen als jij een hoge kwaliteit speakers koopt en daar een hoge kwaliteit kabel bij zit hoor je het verschil niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil inderdaad een hoge kwaliteit speakers kopen. Ik heb nog op internet gelezen, dat het geluid waarschijnlijk zelfs beter kan zijn door een externe geluidskaart dan door je interne geluidskaart, omdat die bijvoorbeeld meer noise reducing heeft. Snap je?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Extern is inderdaad beter in geluid echter weet ik niet of je het verschil hoort bij andere aansluiting dit is namelijk minimaal

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding