Hoe kan ik ram toevoegen aan mijn HP Pavillion P6000 Desktop?

Ik heb een HP Pavillion p6000 series Desktop, en er staat 6 gb werkgeheugen op, maar dat wil ik graag uitbreiden met 8 GB (dus naar 14 GB). Wat voor kaartje moet ik daarvoor kopen, hoe doe ik heb in mijn pc en wat zijn de kosten? Ik denk dat ik al 2 van de 4 gleufjes heb gebruikt of zeg ik nou Iets heel doms? (heb dat gezien toen ik de pc uit elkaar hield)

Gr Roobinswek

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.5K

Het beste antwoord

Indien je een Windows-gebruiker bent, wordt je onderworpen aan een aantal ingebouwde Windows-eigen geheugenbeperkingen.
Check misschien eerst compatibiliteit met OS en software.

Een goeie site om geheugen aan te kopen:
http://www.crucial.com
Gebruik hun memory advisor tool ; je dient dan wel product line en model te kennen ttz P6000 is de product line en niet het model.
D'er plakt wel ergens een sticker op die machine met de benodigde info. Bij afwezigheid van een sticker kan je altijd deze gegevens via BIOS bekomen.
Indien je EUR selecteert, weet je dadelijk wat het je kost.

Toegevoegd na 5 minuten:
Manuals ed voor een HP Pavillion P6000 kan je op onderstaande url vinden:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?lang=en&cc=us&contentType=SupportManual&prodTypeId=12454&prodSeriesId=3884665
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo,
In principe is het niet nuttig het RAM - geheugen uit t breiden hoger dan 8 GB. De Computer zal niet sneller meer werken als u nog extra geheugen toevoegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vriend van mij had eerst 4, maar toen hij het uitbreide naar 16 werd zijn pc ook veel sneller...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Open task manager eens, als je daar ziet dat je RAM gebruik meer dan 90% wordt zou je het kunnen overwegen. Een PC wordt per definitie niet sneller van meer geheugen. RAM Geheugen zorgt ervoor dat je meer programma's en tabs open kan hebben voordat je PC begint te vertragen omdat deze terug moet vallen op de HDD.
*Wat voor kaartje moet ik daarvoor kopen*:
De lijst die hier word aangegeven past in jou moederbord. Echter kan het zo zijn dat de snelheid van jou huidige ram niet samen gaat met wat hier in het lijstje staat, ik raad dus ook aan om 4 de zelfde bankjes te gebruiken tenzij je er zeker van bent dat de snelheid het zelfde of sneller is:

http://tinyurl.com/8q8u87e

*hoe doe ik heb in mijn pc*:
Er is maar 1 manier hoe hij erin past, haakjes open doen en erin klikken, als je beiden dicht geklikt hebt dan zitten ze goed! (dit gaat het makkelijkst met de computer op z'n zij)

*wat zijn de kosten?*:
Afhankelijk van de snelheid en bandbreedte, (zie link/bron):

Toegevoegd na 1 minuut:
Let wel op de aantal bankjes bij de link, soms zie je 8gb staan maar zijn het bijv 2*4 of 4*2 bankjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk voor het uitbreiden van het geheugen van een computer goed na! Als je in het nabije verleden daadwerkelijk al met een tekort gezeten hebt qua RAM-geheugen is het zinvol. Anders niet! Nu wil ik niet beweren dat dit niet kan, ikzelf heb bijvoorbeeld onlangs nog een film gerenderd en wilde tegelijkertijd een virtuele machine draaien maar mijn pc met 9 GB RAM-geheugen kwam toch net niet toe.

Maar goed, meer RAM-geheugen kan dan toch benut worden en dan is je computer toch sneller? Inderdaad! Maar het probleem is dat RAM-geheugen dat niet gebruikt wordt de computer ook weer trager maakt. In die zin dat de chipset het RAM-geheugen moet aansturen en die prestaties is de chipset dus kwijt!

Het is overigens ook jammer dat je niet vermeld welke pc je net van de HP Pavillion P6000 desktop serie hebt. Zo kunnen we niet controleren of de pc de geheugenuitbreiding uberhaupt aankan. De meeste pc's uit die serie zijn niet meer van de jongsten en ondersteunen al niet meer dan 4 GB RAM.

Kortom: zorg dus voor niet meer RAM-geheugen dan nodig en zorg voor identieke RAM-modules. Zo loop je niet het risico dat het mis gaat.