Hoe of waar vind in mijn 2e hardeschijf? zie extra uitleg

Nieuwe desktop: geheugen 2x250gb. Met installeren windows kon ik kiezen op welke te installeren maar nu na installatie kan ik de 2e nergens vinden. Hoe kan ik t zo krijgen dat ik 1x 500gb heb of dat die ander ook zichtbaar word om te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Vermoedelijk is de 2e schijf van 250Gb nog niet gepartitioneerd/geformatteerd.
Om dat uit te zoeken moet je even het volgende doen:

1. Klik links onder op de ronde Windows knop
2. Klik met de rechtermuistoets op "Computer"
3. Klik met linkermuistoets op "Beheren"
4. Klik in de linkerkolom op "Schijfbeheer"
5. Vermoedelijk krijg je nu een grafische weergave van de schijfeenheden op je desktop, met:
- Schijf 0 (C:)
- Schijf 1
Ik weet niet meer precies wat er bij Schijf 1 staat, maar wel dat deze ca. 250Gb ruimte heeft.
Als je daar met je rechtermuistoets op klikt krijg je een keuzemenu met de mogelijkheid om te partitioneren/formatteren. Als dat is gebeurd is je 2e schijf normaal te benaderen.

Toegevoegd na 2 uur:
"242,19GB
Niet-toegewezen. staat er

Als ik rechts-klik: Nieuw eenvoudig volume, als ik daar op klik krijg ik een wizard om nieuw volume aan te maken en zegt eenvoudig volume kan slechts op 1 schijf bevinden.
Verder heb ik keuze uit eigenschappen.
partitioneren/formatteren zie ik niet."

OK, dan het volgende:
Je hebt 2 harddisks in je PC. Die zul je ook afzonderlijk moeten gebruiken Voor het gemak zegt men dan dat het een 250Gb is, maar Windows ziet die nooit precies als zoveel. Dus 242.19Gb is in orde. Dat is dan een LEGE schijf. Je bent op de goede weg. Ik wist niet meer precies welke melding er zou komen, maar je moet "een nieuw volume" aanmaken op de 2e harddisk (is dus "Schijf 1" die met de 242.19Gb.
Laat dat maar gewoon doen, duurt maar eventjes en hij zal vermoedelijk vragen om een naam op te geven. Kun je bv. DATA DISK of iets dergelijks opzetten.
Succes.

Toegevoegd na 2 uur:
Antwoord op jouw opmerking:
"Ik zie ook: schijf 0
Standaard
465,76 GB
Online
Moet ik daar een dynamische schijf van maken?"

Neen, van Schijf 0 MOET JE AFBLIJVEN. Als je niet exact weet wat je doet, dan ben je nog veel verder van huis. Dus alleen voor Schijf 1 die wizard volgen om een nieuw volume te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
242,19GB
Niet-toegewezen. staat er Als ik rechts-klik: Nieuw eenvoudig volume, als ik daar op klik krijg ik een wizard om nieuw volume aan te maken en zegt eenvoudig volume kan slechts op 1 schijf bevinden.
Verder heb ik keuze uit eigenschappen.
partitioneren/formatteren zie ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie ook: schijf 0
Standaard
465,76 GB
Online
Moet ik daar een dynamische schijf van maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moest dus een nieuw eenvoudige volume aanmaken.
Hij doet t.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!