5.1 set aangesloten op computer. Bij testen werkt alles, bij muziek afspelen niet?

Ik heb mijn 5.1 set aangesloten op de computer.
Ik heb de boxen geconfigureerd en getest en dan werkt alles prima. Maar als ik nu youtube/ media player gebruik werken maar 2 van de 5 boxen.

Hoe los ik dit op?

Toegevoegd na 1 minuut:
Even iets duidelijker, de subwoofer werkt, en de 2 front boxen ook. De 2 rear boxen werken niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (4)

Al even naar de instellingen van jou geluid gekeken? Deze kun je normaal configureren naargelang de aantal luidsprekers dat je gebruikt.

Normalerwijze als alles correct is aangesloten dan ligt het echter in de instellingen van uw besturingssysteem.

Misschien even verduidelijken of je Mac of Windows gebruiker bent?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles gaat goed, je speelt waarschijnlijk gewoon 2.0 geluid af. Lijkt me stug dat youtube 5.1 uitpoept. Met een mediaplayer ligt het aan de file, als die 5.1 is zal het er als het goed is wel uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft tot nu toe altijd gewerkt dus dat lijkt me sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of althans, het is dan nog wel 2.0 geluid, maar verspreid over 5 boxen. Alleen nu even niet en dat wil ik dus wel.
Omdat de bron niet 5.1 is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meestal zo, je bied nl maar stereo aan, en niet 5.1.
DVD concerten proberen of 5.1. films proberen dan zul je horen (mits je geluidskaart het ondersteund) dat het wel "overal" vandaan komt.
Wat er niet is kan (meestal) niet gemaakt worden.