Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het scherm van mijn 2de monitor aanpassen?

"Hallo allemaal.

Ik heb onlangs een 2de monitor aangesloten aan mijn laptop door middel van hdmi.(ik heb windows 7 home premium)

Het probleem is dat de icoontjes buiten de scherm komen als ik ze zeg maar langs de rand plaats van mijn scherm..

Ook de taakbalk( dat ene balke onderaan je pc scherm) kan ik bijna niet meer zien…

De monitor is trouwens 20 inch.

Ik heb de resolutie zitten veranderen maar dat heeft geen zin.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast Bedankt."

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
24K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Heb je je scherm op uitbreiden of of dupliceren staan?
Als je hem op dupliceren hebt staan, en het laptop scherm niet gebruikt kun je het best de instellingen zetten op "alleen extern scherm" daar bij de meeste laptops pas je dit aan met fn +f4 knoppen. De anders even naar je monitor instellingen gaan.
Of doe de klep van je laptop dicht (wel even in energie beheer actief van deksel schakelaar op geen actief ondernemen zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dan dat ze bij de eigenschappen de 2 schermen die je ziet precies langs elkaar staan en klik schem 2 om de revolutieaam te passen
Als je de software en drivers van je grafische kaart hebt geïnstalleerd zou je die moeten openen en daar even met de instellingen spelen. Als je de instellingen van beide schermen goed zet zou alles naar behoren moeten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt er op dat je instellingen van je monitor niet optimaal staat. Via de knoppen van de 2de monitor kun je dat herstellen. De 'autoset' optie doet wonderen in dit geval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar Configuratiescherm > Persoonlijke instellingen > Beeldscherm. Daar kun je de 2 schermen apart instellen. Bij Dupliceren kan het soms mis gaan (de laptopscherm heeft bijv. een hogere resolutie dan het 2e scherm). Zet die resolutie dan lager en probleem opgelost. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding