Wat is een PCI adapter? (ander woord, uitleg?)

Toegevoegd na 14 minuten:
Is het een netwerkkaart? Want ik vraag hulp op een forum en daar kwam PCI adapter voor, ik vraag me af of het netwerkkaart betekent..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je gevraagd hoe je draadloos verbinding krijgt op je desktop, dan kan je ook gewoon een usb-Wi-Fi-stick kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee, maar de vraag ging over een USB lan stick. Ik betaalde 50 euro om mijn pc te repareren, maar wat kreeg ik? Een USB stick met zogenaamd snel internet van 10Mbps. Daar gaat m'n geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wacht even, je hebt een desktop, de bedrade netwerkaansluiting deed het niet meer, je hebt hem ter reparatie aangeboden en ze hebben er een USB-LAN adapter ingestoken? Of een USB-stick voor draadloos internet? En daar moest je 50 euro voor betalen? Dan ben je mooi beetgenomen. De vraag is waarom ze geen PCI-netwerkkaart er in hebben gestopt, gaat het wel om een desktop?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, het gaat om een desktop.. en ze gaven me een USB LAN stick en ik mocht het zelf uitzoeken, duurde me 2 uur om het te laten werken en dan kreeg ik nog geen goed resultaat ook. Ik ga vandaag maar eens terug om mijn geld terug te vragen, want ik vind dit sowieso nergens op slaan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prutsers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad.. ben er al heen geweest, en weet je wat die zei? ''15 euro was voor de USB stick, en 35 euro voor het uurwerk. Ik heb er zeker wel zo'n 2 á 3 uur aan gewerkt hoor!!'' Bedrijven doen er langer over maar leveren tenminste kwaliteit. Lekker is dat.

Het beste antwoord

Dat kan nog van alles zijn, bedoel je misschien een Wireless PCI adapter? Dat is een insteekkaart voor je desktop om draadloos internet te krijgen. Er zijn ook PCI-e naar PCI adapters, om er voor te zorgen dat je een PCI-kaart in een PCI-e slot kan doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het de Wireless PCI adapter is, want het is toch een netwerkkaart of zo iets?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een draadloos netwerkkaart ja.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (2)

Dat is een omzetter die van een stuk computeronderdee zonder PCI-aansluiting naar een PCI-aansluiting gaat, zeg maar een "tussenstk/koppelstuk".

voorbeeld:

http://www.dealextreme.com/p/pci-32bits-to-pci-e-express-16x-riser-card-adapter-136017?item=12
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pci adaptor daarmee kan bedoeld worden dat een bepaalde kaart bijvoorbeeld (netwerkkaart) allen kan worden aangesloten op een pci sleuf in de computer.
(meestal wit van kleur )
vroeger had je nog de het ISA slot zwart en langer dan een pci poort maar dat is tegenwoordig
bijna niet meer aanwezig in een pc

Als het om een videokaart gaan is het meestal ook nog een PCIe adaptor ed
waar vroeger de AGP videopoort standaard was
dat is een speciale poort die allen bedoeld is als videokaart poort

aan elke kaart die je in een pc steekt zit een soort rij van contacten waarmee je dus die kaart in een sleuf steekt
dat is dus de pci adaptor

en deze past dus in een pci aansluitsleuf (of slot eigenlijk)

gaat het om een video kaart dan gaat het ,meestal om een PCIe slot

Er zijn wel videokaart die je kunt aansluiten op en pci pooort maar meestal worden die gebruikt als extra videokaart om een extra monitor aan te kunnen sluiten
(deze zijn vrij zeldzaam)
capthavoc