Wat is een goede en betaalbare tekentablet?

Mijn pen van mijn Aiptek MediaTablet 14000U is gevallen. Nu doet hij het niet meer zo goed.

Ik gebruikte hem veel tijdens PhotoShop om foto's te bewerken.
Het voordeel vond ik wel dat hij A4 formaat was. Het grootste nadeel is dat hij soms traag reageert en soms hapert in de beweging.
Met de gewone muis gaat het dan wel. Dus het lijkt of dit apparaat niet goed de signalen verwerkt.

Nu zoek ik dus een ander.
Ik zie een Genius als merk en natuurlijk Wacom. Bijvoorbeeld de Wacom Bamboo Touch en Pen, Hij is kleiner (A6-formaat), maar is hij zoveel beter dat hij prima te gebruiken is voor fotobewerking in PS. Soms ben ik daarin aan het tekenen op 200%.

De Genius ken ik helemaal niet.

Wie heeft nuttige tips voor mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

wacom tekentabletten zijn prima te gebruiken in photoschop waarbij de bamboo van de drie die we hier gebruiken de modernste is inderdaad a6 formaat, goed betaalbaar en betrouwbaar maar wacom maakt ook grotere tabletten als je per se een a4 formaat nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wacom Bamboo Fun Medium gekocht. Doet het prima.

Andere antwoorden (1)

ik heb een genius tablet en die werkt hartstikke goed.
de pen is drukgevoelig, en dat werkt prima in bijvoorbeeld fotoshop. hij heeft 1024 verschillende drukpunten dus dat zit wel goed.
er word wel wat overbodige tekensoftware meegelevert maar daar moet je niet teveel van verwachten.
ik neem liever fotoshop.

hij is geen a4 maar hij werkt wel fijn.
hij is ook simpel aan te sluiten
hij kost 60 euro. en dan heb je hem morgen in huis.
de eerste keer bleek er iets mis te zijn,
opgestuurd en binnen een paar dagen had ik een nieuwe,
die nog steeds prima werkt.
kijk hier maar is:
http://www.muizenshop.nl/p/genius-mousepen-8x6-teken-tablet/4030/

groetjes jamie