Kan je je laptop als 'usb-opslag' gebruiken?

Is het mogelijk om je laptop met behulp van een kabel aan te sluiten aan een andere computer, om dan (gedeeltelijk) de harde schijf zichtbaar te maken om zo makkelijker bestanden over te zetten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoja, welk programma heb ik hiervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou ook kunnen overwegen om een dropbox te nemen - dan kun je vanaf elke computer die over een internetaansluiting beschikt (en welke computer heeft dat tegenwoordig nou niet) bij je bestanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dropbox, maar als ik films ofzo wil overzetten duurt dit uren.

Het beste antwoord

Met een USB-kabel wordt het lastig, je hebt er een speciale voor nodig. Ik raad je aan een Netwerkkabel te gebruiken tussen je laptop en je PC, dan kan je eenvoudig in windows deze 2 aan elkaar koppelen. Homegroup en Sharing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kan beter een externe schijf in je netwerk opnemen.
Dan fungeert die als een soort server.
Hoe dat werkt is per modem-router verschillend dus daarvoor kan je beter in de handleiding kijken.
Maar meestal usb erin en in je router gaan via de browser en m toevoegen als 'server'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je nodig hebt is een USB-link kabel. Kan je bestanden van de ene pc naar de andere overzetten.