Bestaan er atx moederborden waar je een laptop processor op kan zetten?

Omdat die veel zuiniger zijn bijvoorbeeld, en eventueel wellicht passief gekoeld kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi marius,

ik heb geen flauw idee of het mogelijk is om een laptop processor in een desktop computer te zetten.
mogelijk wil je energie zuiniger werken, maar de processor is niet het enige stroomvretende apparaat.

als je energiezuiniger wilt, probeer dan eens de kloksnelheid te verlagen, voor veel zaken heb je helemaal niet zo'n hoge kloksnelheid nodig.

minder snelle klok = minder warme CPU etc, minder ventilatie (als die temperatuur geregeld is)
kortom er zijn meerdere wegen naar Rome.

veel suc6
groeten, Dré