waar zit cmos batterij bij asus x61s?

heb de onderkant al helemaal open gehad, maar kan niks vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

CMOS batterijen zijn er alleen om je instellingen van je BIOS te onthouden. Mocht de batterij leeg zijn zal de bios dit aangeven bij opstarten. Dan nog kun je doorstarten door op F1 te drukken. De CMOS batterij was vroeger een cell batterij in de laptop, en makkelijk te vinden. Tegenwoordig willen ze dit ook al gauw oplossen met een Condensator of een een kleine oplaadbare batterij.

In beide gevallen kun je jaren vooruit met een CMOS batterij. Mocht het niet nodig zijn zou ik deze ook niet gaan zoeken. Bij nieuwe notebook modellen is het niet meer te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zodat de BIOS gewoon blijft werken met bijv. de tijden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeten er bij te zetten: Deze batterij zit op de moederbord, . Dus ik denk dat die als vervanger is ? (als hij er los bij zat tenminste). maar die dingen gaan wel een aantal jaar mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de website van Asus of google op afbeeldingen van het board.