als je een virus hebt en je gooit het programma met de virus weg is de virus dan weg ?

er zit een virus in een programma moet is dat programma weggooien om de virus helemaal weg te krijgen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
is moet 'ik' zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Hoeft niet, ik neem aan dat je het programma al een keer gebruikt hebt en dan heeft het zich al verspreid. Dit kan al het geval zijn bij het downloade. Virusscanner gebruiken en in de kluis (vault) met dat virus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) downloaden
en dan je computer helemaal laten doorlichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het besmette programma nog niet geopend hebt kan de besmetting zich nog niet verspreid hebben en volstaat weggooien.
Als dat wel het geval is helpt alleen een grondige scan van je computer.
(Dat laatste is sowieso verstandig als je niet heel (HEEL) zeker weet dat het eerste het geval is, en dat weet je bijna nooit zeker...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit is vaak niet zo want het maakt copieen van zichzelf naar de systeem directory's. Om even snel te checken of je het virus nog hebt zonder allemaal moeilijke programma's te installeren kun je het beste wat online virusscanners proberen. Deze scannen u computer snel en zijn allemaal up-to-date.