Is het mogelijk dat speakers van je computer (of keyboard) vals worden?

Mijn keyboard klinkt als een valse piano als ik een liedje van de computer meespeel... het is wel de goede toon, maar het klopt nét niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is niet zo duidelijk.
Wat is de bron en wat is de versterker, dus waar uw boxen op aanliggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat speel je af?
Een midi file of een audio bestand?
En waarmee (software) speel je die af?
(Ligt niet aan je speakers)

Antwoorden (2)

Ja, kan als je goedkope speakers dan kan het membraan van de actuele speakers een beetje vergaan zijn. Dan komt er beslist geen mooi geluid uit. Leen een paar goede (nieuwe) speakers van een vriend en kijkt of het dan beter wordt, als het dan even slecht is heb je een software probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan niet. Ze kunnen niet "vals" klinken. Wel kunnen ze geluid spelen wat "misvormd" word door slechte of veroudere speakers. Het volume of andere instellingen van je speaker die min of meer haaks staan met de instellingen van het programma waar je het muziek bestand mee gespeeld, kunnen ook de oorzaak zijn waardoor het voor jou vals lijkt te klinken, maar valse speakers bestaan niet. Wel misvormd geluid ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
"klinken" in de 2e zin moet "zijn" zijn ;)