Is het veilig om een GPU over te clocken?

Hallo, Ik wil mijn Palit gt 440 1gb DDR3 overclocken. Hij draait normaal op 780mhz Op youtube staan filmpjes MET EXACT de zelfde kaart. ''GT 440 Palit 1gb DDR3'' die draait op 900mhz. Is het veilig om dit te doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
En moet ik de Core clock clocken of de Memory clocken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Zit altijd risico aan.
Als het geen probleem was, dan hadden de fabrikanten het wel als een hogere GPU verkocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is dat de hou zo warm word totdat hij doorbrand of artifacts vertoont!

Ik zal een betere koeler op je videokaart zetten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er is natuurlijk een risico maar het is te doen als je er een andere koeler opzet en kies bv voor 850mhz ipv 900
dan zal er ook al een redelijk verschil te merken zijn