Hoe kom ik achter het ip adres van de router?

We hebben een Linksys modem/router met wireless functie (staat uit). Deze is met een utp kabel verbonden aan een TP-link router.

Vroeger was 192.168.0.1 de tp-link router, 192.168.1.1 de linksys.
Toen moest de range van de tp-link gelijk gemaakt worden aan die van de linksys (computers kregen dus allemaal een ander ip adres, op de range van de linksys die niet werd gebruikt).

Nu is 192.168.1.1 de linksys en is 192.168.0.1 NIET de TP-link meer..

Wat is het goede access adress van de TP-Link?

PC:
192.168.1.1 (standaardgateway)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.6K

Antwoorden (2)

Dat wordt gissen, dus daar heb je niks aan. Zet je TP-link terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna heeft ie als adres 192.168.1.1 Sluit hem niet aan, want nu moet je de Linksys benaderen en twee dezelfde IP's geeft een conflict.
Zet de Linksys op 192.168.1.2
Laat één van de twee voor DHC-server spelen!
Begin met dynamische IP's vanaf 192.168.1.10 of 192.168.1.100
escape
11 jaar geleden
escape
11 jaar geleden
Als je TP-link in een andere range zit dan je PC (die 0 en die 1) dan kom je er niet bij.
Dan zijn er wel oplossingen. Stel tijdelijk een vast IP in op je PC:
192.168.1.1 (standaardgateway) En probeer contact te maken met 192.168.0.1
Als dat niet lukt, dan is er nog een truc met ARP, maar probeer dit eerst even.
escape
11 jaar geleden
Bij WIndows7: Netwerkcentrum -> Adapterinstellingen wijzigen. Dan bij IPv4 deze zaken instellen. Als je klaar bent dan kan je de zaak weer in de oude toestand terugbrengen. Je netwerk mag geen 2 DHCP servers bevatten (Die delen de adressen uit). Dus je moet ook nog eentje uitzetten.
Via de site www.watismijnip.nl