maakt het uit of de oplader langer oplaad dan dat de ipod nodig heefd?

maak het uit of de oplader nogsteeds in de ipod zit terwijl de ipod al vol is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Dat maakt niet uit, de laadelektronica in de iPod stopt vanzelf als de accu vol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan dan wel zo zijn zo'n oplader an sich kan behoorlijk heet worden na een tijd. Dus het is altijd aan te raden hem niet te lang te laden als hij vol is.
Niet per se, maar te lang is ook niet goed. Zo'n oplader kan op een gegeven moment knap heet worden en dan is het toch echt raadzaam om hem eruit te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de iPod geen stroom meer trekt bij volle accu zal de (schakelende-) voeding minder warm worden. Als hij dan toch heet wordt dan is er iets niet in orde.
zolang de oplader stroom blijft geven wel. anders wordt hij weer helemaal leeggezogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onzin, er stroomt nooit lading terug naar de oplader.
De oplader heeft hier geen last van, je iPod wel. De accu van je iPod wordt continu geladen (druppelladen) en raakt dus nooit helemaal leeg. Hierdoor onstaat een "laadresidu" in je accu. Dit gedeelte kan niet meer worden geladen. Dit residu wordt steeds groter na verloop van tijd. Je zit dan te laden terwijl de accu niets meer opneemt. Ontlaad altijd je iPod eerst volledig voordat je hem op de oplader zet. Anders moet je heel snel een nieuwe accu kopen. Zonde van het geld.