Hoe kan ik mijn PC hardware-matig sneller maken zonder hem open te schroeven?

Ik ben bang dat ik iets zal beschadigen als ik hem open maakt.

Toegevoegd na 1 uur:
Flash card met ready boost?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Noop, dat gaat je niet lukken, om je pc hardwarematig te versnellen zou je zaken moeten gaan vervangen.
Dat heet upgraden.
Om dat te doen zou toch echt die kast open moeten.
Tuurlijk kan je bepaalde zaken ook wel "tweaken" dat gebeurt dan softwarematig, maar een echte permanente oplossing is dat niet.
Bij een eerder gegeven antwoord werd het schoonmaken van het register ook al benoemd, hetzelfde gaat ook op voor overbodige ballast ( programma's die je niet gebruikt, dingen die mee op starten in de achtergrond ).
Hierin kan je wel wat snelheidswinst maken en als je de discipline kan opbrengen om dit wekelijks te doen dan kan je er wat langer plezier aan beleven.
Maar reken niet op wonderen, hij zal nooit buiten zijn specs gaan werken.
Waar je eventueel wel winst mee kunt behalen is wat meer geheugen ( indien mogelijk ) maar ook dan moet die kast weer open.

De readyboost is leuk bedacht maar geeft niet echt een meerwaarde.

Trek die stekker er uit en verwijder alle kabels.
Pak de schroevendraaier en draai de zijdeksel maar eens los en bekijk alles eens rustig, terwijl je dit technisch hoogstandje bewondert kan je ook een stofzuiger terhand nemen en het één en ander voorzichtig wat vrijmaken van stof.
Die enge dingen waar jij zo angstig voor bent kunnen best wel iets hebben, er zijn niet voor niets zovele hobbyisten die dergelijke kasten bouwen en repareren, als het echt zo moeilijk was dan begonnen er maar weinig aan.
Er is nog nooit iets stuk gegaan van kijken.
Gewoon kijken hoe het e.e.a. in elkaar steekt, zo zijn de meeste begonnen.

Maar ja, je ontkomt er niet aan, die kast moet open.........

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat gaat niet lukken, als jij iets aan je hardware wilt doen, dan zal je daar eerst bij moeten komen en daarvoor zul je toch echt de kast open moeten maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Hardware is datgene dat in het kastje zit, en daar kun je niets aan wijzigen zonder het kastje open te maken...
Je kan niet je hardwarre aanpassen buiten de behuizing om. Het enige wat je aan hardware kan aanpassen aan de buitenziijde is via de usb, maar daar zel je niet sneller worden. Je kunt wel kijken of je met software iets kunt doen. Een goed progje (en nog gratis ook) is Glary utilities. Dit schoont het register op, en haal overbodige 'rommel' weg. Misschien heb je daar wat een...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van je moederboard, en je grafische kaart kun je mogelijk overclocken. Dat is niet helemaal hardware, en ook niet helemaal software.
Overigens is het, als je wilt overclocken, ook aan te raden nodig om de hardware aan te passen omdat je je koeling moet verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan alleen 'passief' je pc hardware-matig sneller maken zonder hem open te maken.
Dit doe je door de nieuwste drivers te installeren, uitzoeken welke versie bios je hebt en te kijken wat je hier allemaal in kan tweaken en als je echt heel zeker van je zaak bent (pas op, ECHT HEEL ZEKER!) kan je kijken of er misschien een upgrade voor je BIOS is.
Verder zal je hem toch echt moeten open maken.