Is een PC beter met een i7(intel)Processor of A8(AMD)?

Voor spellen spelen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil met de i5 is zo weinig op het gebied van gamen, dat je beter wellicht voor een i5 kan gaan. :)

Het beste antwoord

Voor spellen te spelen moet je kijken naar de grafische kaart. Maar het is wel zo dat als je een goede grafische kaart hebt en een slechte processor dat de grafische kaart daardoor minder presteert.

Maar de Intel core i7 processor is beter en dus sneller dan de A8.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar voor games is een i7 niet nodig. De hyperthread functie is alleen handig bij zwaar rekenwerk zoals video editing. Bij gamen ga je geen verschil zien tussen een i5 van 200 euro of een i7 van 300 euro. Bij gamen hoeft de processor namelijk alleen maar info door te geven aan de videokaart. Ik zou dus gewoon 100 euro besparen op de processor en voor een i5-3570 gaan.

Andere antwoorden (1)

De i7 is krachtiger.