Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het nuttig om programma's ook op je externe harde schijf te zetten, of kan ik die wel gewoon op m'n laptop zetten?

Ik heb een externe harde schijf om te zorgen dat mijn laptop niet vol raakt en traag wordt. Ik heb daar veel films en spellen opstaan. Maar ook programma's maar ik dacht dat dat misschien helemaal niet uitmaakt, omdat programma's toch niet veel ruimte innemen. Mijn vraag is dus eigenlijk: Wordt je laptop traag als je er veel programma's opzet en zoja, is het dan slim op ze op je externe harde schijf te zetten? of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
722

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Voor de snelheid van je laptop maakt het niet uit of je ze op een externe harde schijf zet of op de interne harde schijf. Alleen moet je wel oppassen dat je niks op de externe harde schijf zet wat bij het opstarten nodig is. Verder is het uiteraard niet zo handig dat wanneer je je harde schijf niet erbij hebt dat je dan ook sommige programma's niet kan starten.
Mijn advies is: Je programma's gewoon op je interne harde schijf zetten en je data op de externe harde schijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het maakt wel uit ! De geinstalleerde programma's zijn behoorlijk verweven met je besturingssysteem door bv DLL bestanden. Door de eige programma's op een externe schijf te zetten creeer een groot verschil tussen de overdrachtsnelheid tussen de delen die van de externe schijf gehaald moeten worden en de delen die wel op je vaste schijf staan. Een externe schijf wordt gekoppled via USB; wat veel trager is dan de interne overdracht
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding