wat betekent minimale verlichting: 0.5lux @ f2.0 ?

het gaat om een ip camera die ik wil aanschaffen maar ik weet niet wat dit : minimale verlichting: 0.5lux @ f2.0 wil zeggen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

hoi Olivier,

F2.0 heeft te maken met de focus van het toestel
die halve Lux lichtgevoeligheid wil zeggen dat je in vrijwel aarde donker nog foto's kan maken.
of dat mooie foto's zullen zijn, weet ik niet, maar 0,5 lux is erg weinig licht.

lux is de verlichtingssterkte, ofwel het aantel lumen per m2
lumen is de lichtstroom uit een lichtbron, zon of lamp, etc.

vraag in de foto(vak)handel wat de waarde is van deze informatie. het gaat er om dat jij goede foto's maakt.
dus zit je veel in grotten, of maak je foto's van raceauto's, etc
voor grot fotografie is een grote lichtgevoeligheid belangrijk
voor raceauto's moet je bij een snelle sluitertijd toch nog goede foto's maken.

wil je gewoon 'kiekjes' maken, zoals de meeste mensen, dan is een standaard toestel de voordeligste aanschaf.
alles dat je niet gebruikt en er wel op zit, moet je ook betalen.
als het stuk is, dan werkt vaak het hele toestel niet meer, dus heb je dure reparatie voor een ongebruikte functie.
da's zonde.

groeten, Dré