Kun je op en ebookreader ook PDF files lezen?

Ik krijg regelmatig behoorlijk grote PDF files en catalogi die ik moet doorkijken en lezen. Kun je die overzetten op ebook reader? Welk merk ebookreader is de beste en liefst goedkoopste?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Het beste antwoord

Ik heb een Kindle van Amazon en daarop kun je pdf-bestanden die voornamelijk teksten bevatten prima op lezen. Grafische elementen zijn niet echt geschikt voor weergave op e-readers. In dat geval kun je veel beter een tablet gebruiken.
Op mijn iPad is het perfect pdf's lezen én is het ook nog mogelijk om highlights en notitie aan te brengen dmv de app iAnnotate PDF. Ideaal om bijvoorbeeld vergaderstukken of revisie-documenten mee door te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal goed ! Welk merk IPad heb je? Is er ergens een site met vergelijkingen in prijs e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

De "kobi - Touch edition" is de beste prijs/kwaliteit verhouding, aldus de consumentenbond.
Deze leest ook pdf's.

De zilveren versie is te koop voor €95 bij de mediamarkt in Zwolle en €99 bij alle andere mediamarkten en 96,15 bij wehkamp inclusief verzending (aldus tweakers.net)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Excuses; het is de "kobo" ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En settle niet voor minder!
Je hebt ze voor een paar tientjes minder maar dan is het echt garbage.
Vaak geen e-ink scherm of een slechte, de reden waarom je een ebook koopt in plaats van een tablet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je op een ebook ook de leesgrote instellen. Want ik vind het prettig als de letters iets groter zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap ik, Dan kun je get best maar de mediamarkt en aan een mersewerker of deze de gewenste grote kan laten zien.
Want vaak kan het wel, maar het is altijd even kijken of de maximale grote, groot genoeg voor u is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snap ik, Dan kun je het best naar de mediamarkt gaan en aan een medewerker vragen of deze de gewenste grote kan laten zien.
Want vaak kan het wel, maar het is altijd even kijken of de maximale grote, groot genoeg voor u is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typen op je telefoon is ook niet alles x)
PDF-bestanden worden ondersteund op een groot aantal e-book readers, waaronder: Mobipocket, iRex iLiad, iRex DR1000, Sony Reader, Bookeen Cybook, Foxit eSlick, Amazon Kindle (2, 3, Internationaal & DX) , Barnes & Noble Nook, [20] de iPad, PocketBook Reader BeBook Neo en de Kobo eReader. Ook kunnen pdf-bestanden gelezen worden op de iPod Touch met de gratis Stanza app. Op iPad, zijn er ook veel lezers, zoals Stanza, iBook, FlipReader, enz. Op Android Replico Reader en EzPDF Reader concurreren op features en bieden de gebruiker een geweldige leeservaring.
Welke het goedkoopst is kun je vrijsnel met google vinden.
Selecteer eerst een aantal readers die voor jou goed zijn en ga dan googlen op prijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zowel een BeBook als een Kindle en mijn ervaring met het lezen van PDF'en is dat het op de BeBook moeizaam gaat en op de Kindle redelijk. Ik weet niet of de grootte nog een grote rol speelt anders dan het vertragend werkt.

Als het catalogi betreft en er staan (veel) plaatjes in vind ik dat Ereaders daar niet geschikt voor zijn (ziet er niet uit, zwart-wit etc...). Dan kun je beter een tablet nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oei ik hoor nu ebook - Kindle ( nooit van gehoort ) en tablet. Wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
BeBook (neem aan dat je dat bedoelt) en Kindle zijn merken ereaders. Heb bij de vraag link naar (overigens commerciele) sites geplaatst met info over beiden. Tablet is bijvoorbeeld de iPad of de Samsung Galaxy 10.1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil is dat Ereaders praktisch alleen voor het lezen van boeken (of documenten) te gebruiken zijn, maar daar dan ook bepaalde kwaliteit voor leveren. Zo zijn eInk schermen rustig en goed te lezen in zonlicht. Tablets hebben veel meer functionaliteit (filmpjes, applicaties, spelletjes en nog veel meer) maar zijn praktisch onleesbaar in de zon. Tables zijn overigens ook doorgaans aanzienlijk duurder dan ereaders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En je moet dan ook een goed merk tablet hebben die goed ondersteund word want Android faalt op slecht ondersteunde tablets.
Ook gaat de accu van een ereader aanzienlijk langer mee omdat deze en geen zware achtergrondverlichting gebruikt en omdat het scherm zelf zo goed als geen stroom verbruikt. (ten opzichte van een tablet)