Hoe maak je een harde schijf van meerdere SD kaartjes ?

Er is al een tijdje een adapter op de markt waarin je meerdere SD kaartjes kan inpluggen. Deze vormen zich dan als 1 gehele SSD HD. Weet iemand hoe dit heet en/of hoe ik hier aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Zoiets heet een RAID systeem. redundant array of independent disks. Veel nieuwere moederboards ondersteunen RAID tot 4 schijven, al dan niet SSD.
Met speciale extensieboards kun je tot 24 of meer schijven koppelen. ZIe bronnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoewel er een RAID-achtige technologie achter moet zitten is wat de vrager vraagt een aparte oplossing. RAID, zover ik het ken wordt met SATA of SAS controllers gedaan. De optie om een zooi SD (dus geen SSD) kaarten aan elkaar te knopen heeft toch echt andere hardware nodig als het al bestaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt zoals gewoonlijk gelijk, tomaat, ik had niet goed gelezen...
Ah heb iets gevonden!

http://www.photofast.tw/products.asp?pid=43
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zou zoiets kosten?