Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik HDMI kabels langer dan 10 meter werkend?

Er zijn veel HDMI ontwikkelaars bezig met HDMI oplossingen om de effectieve kabel lengte van 10 meter te verlengen naar veel langere lengtes. Deze bedrijven ontwikkelen gevarieerde oplossingen. Een ervan is aktieve kabels. Dit houd in aktieve elektronica in kabels die het signaal versterken en verlengen. Andere oplossingen zijn bijvoorbeeld versterkers en Cat5/6 en optische oplossingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
740

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bij Correct Electronics te Rotterdam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus hij kan dan alleen daar nog tv kijken?...... Lijkt me dat hij een oplossing voor thuis wil ;-)
HQ kabel van 15 meter werkend voor de prijs van zo'n 20 euro. Deze wordt via een laptop aangesloten op een beamer. Inmiddels heb ik deze kabel 1,5 jaar in bezit.

Alles wat 1,5 zo duur is is afzetterij en marketing.
golden plated kabels zijn niet beter dan andere kabels.
Het gaat meer om de kwaliteit/stugheid en evt. een zekering in een kabel die de werking garanderen.

HDMI werkt wel of niet en niets er tussenin.

www.4launch.nl of www.zercom.nl

Toegevoegd na 1 minuut:
Verder een antwoord op je vraag: Gewoon een kwestie van aansluiten en voor de juiste output kiezen op je apparaat, in mijn geval moet ik dan voor een extern scherm kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een HDMI Repeater lijkt me een goede oplossing. Een HDMI repeater versterkt het signaal.

Een hdmi repeater is al onder de 30 euro verkrijgbaar en er zijn verschillende soorten op de markt. Ik heb er laatst een gezien die het signaal tot wel maximaal 35 meter kon versterken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding