Waarom krijg ik steeds geen beeld?

Steeds als mijn computer een tijdje uit heeft gestaan, (dus ook de stekker eruit) 's nachts bijvoorbeeld, en ik wil hem erna opstarten, krijg ik geen beeld! No signal, zeg hij dan. Ik heb het best vaak. Meestal ga ik dan random alle onderdelen verwisselen (denk aan geheugen en videokaarten --> ik heb sli). Als ik soms spontaan wel weer beeld krijg (er zit geen logica in), dan werkt de computer perfect!

Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

Weet jij het antwoord?

/2500

steekt de verbindingskabel tussen pc en scherm goed? steekt hij niet uit of staat hij een beetje scheef? zou daaraan kunnen liggen

misschien de spanning van je bios batterij eens meten. En kijken naar slechte elco's. Dit omdat je zegt dat de stekker eruit haalt, komt je moederboard zonder spanning te staan. Kans is dan groot dat er slechte elco's ofzo leeglopen en dat dat jouw probleem veroorzaakt. Test het maar eens door je pc alleen uit te zetten, stekker erin laten en dan een paar dagen uit laten. Als je ie dan wel meteen opstart en beeld geeft zul je het in bovenstaande moeten zoeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100