Wat is het verschil tussen een intel of een amd processor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit is duidelijk een verkennende vraag. Ik weet niet of dit volgens de richtlijnen mag.

Wat je nodig hebt, is meer richting in je vraag.
Nou, die kun je krijgen. Er bestaat namelijk een gemakkelijke manier om precieze informatie over een processor te krijgen. Zo kun je 'een intel processor' met 'een amd processor' vergelijken.

Wat je moet doen, is het type processor te weten komen.
Dit staat in de folder. En bij jouw pc kun je dit weten door bij start en uitvoeren (bij Win7 bestanden en programma's zoeken) in te typen: dxdiag
Je krijgt dan een uitvoerige opgave van jouw systeem.
Laten we het typenummer xxxx noemen.

Vervolgens type je in google in: xxxx cpu benchmark.
Dat bedrijf heeft namelijk alle bestaande processoren getest, en de snelheid tot één getal samengevat.
Zo kun je de vergelijking uitvoeren. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedrijf? Benchmark betekent gewoon maatstaf. Of bedoel je Passmark welke een bekende is in de cpu/gpu benchmark wereld? Verder + voor de uitleg om zelf verder te komen!

Andere antwoorden (3)

Tussen procesoren zit zowiezo een groot verschil.
Of je een Dual core of een Quad core koopt
is al een Gigantisch verschil. Amd is een ontwerper van procesoren en Intel is een ontwerper van procesoren. Ze hebben allebei hun voor en nadelen.
Temperatuur, Stroomverbruik, Comptabele Hardware.... Enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als aanvulling: je hebt single core (1 core) dual (2 core) quad (4 core) en X6 van amd (6 core) en octo core ( 8 cores).

Allemaal bepalen weer wat het aankan en hoe snel ze werken.
Iedere samenstelling heeft weer betere prestaties bij verschillende typen werkzaamheden.

Gr Gaelwyn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja wat is het verschil? Dat is net zoiets als vragen wat het verschil is tussen Audi en BMW (of andere merken).

Maar waar het op neerkomt zijn natuurlijk de snelheden van bepaalde modelletjes bij bepaalde toepassingen en over de gehele linie.

Hier is de nieuwste cpu review van guru3d.
http://www.guru3d.com/article/core-i7-3770k-and-3750-review-with-z77/15
(uit die testresultaten moet je toch wel de belangrijkste verschillen kunnen halen, "core" is van intel de rest van amd, blader ook vooral door in de review)