Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn computer start continue via de verkeerde hardeschijf op. De instellingen in de bios worden op de een of andere manier niet opgeslagen. Oplossing?

Mjin computer start iedere keer via de verkeerde HD op. Mijn HD die normaal gesproken als eerste hoort te staan gaat dan naar onder in de bios. Soms gaat het een week goed de andere keer moet ik na iedere start op instellen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Owja en mijn biosbatterij is vervangen dus die is vol.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het een IDE schijf of een SATA schijf?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Stekkers van de harde schijven even omwisselen, probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig heb je geen master en slave stekkers meer. En als dit zo zou zijn zou de pc geheel niet opstarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, daarom is het omwisselen van de stekkers ook mogelijk en kiest de processor de schijf waar wel de programma's opstaan. Overigens heeft de harde schijf totaal niets te maken met het opstarten van de computer, daar is de processor verantwoordelijk voor, deze zoekt zelfs de verwisselbare schijven af voor programma's om op de computer af te draaien.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding