Welke ssd is het best voor mijn macbook pro medio 2009?

Hallo allemaal,

Heeft iemand enig idee welke SSD ik het beste kan aanschaffen voor mijn macbook pro medio 2009?

Processor: 2,26 GHz Intel Core 2 Duo

Geheugen: 2 GB 1067 MHz DDR3 (word begin volgende week vervangen door 2x 4GB van Kingston)

Videokaart: NVIDIA GeForce 9400M 256 MB

Software OS X 10.8.4 (12E55)

Seriele ATA: NVidia MCP79 AHCI – FUJITSU MJA2160BH FFS G1
– MATSHITADVD-R UJ-868

Ik weet niet of er nog meer info nodig is om te bepalen welke SSD ik kan aanschaffen.

Mijn mac is rete langzaam, opstarten, bakje koffie pakken en als ik terug kom is hij eindelijk bij mijn inlogscherm, TRAAG dus :(

Ik begrijp uit alle verhalen dat een goeie ssd uitkomst kan bieden, het hoeft echt niet super snel te zijn (mag wel) als hij maar lekker vlot opstart weer.

Ik hoop snel reacties te mogen ontvangen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Een ssd is eigenlijk enkel een harde schijf. Hiervoor moet je geen rekening houden wat je processor, videokaart, software en dergelijke is.

SSD's maken gebruik van SATA. Je zal dus je moederbord met je SSD verbinden met een SATA kabel.

Bij het kopen van een SSD kijk je uiteraard naar de capaciteit en de snelheid van het lezen/schrijven. Ook kan je bij meerdere gelijke (== capaciteit & snelheid) SSD's de kosten per GB vergelijken.

Hou er ook rekening mee met de fysieke grootte van de schijf. De meeste schijven zijn 2.5" maar je hebt er ook van 3.5". Als je systeem een drive bay heeft voor 3.5" zal je ofwel een SSD van 3.5" moeten kopen, ofwel een inbouwframe. Een voorbeeld van een inbouwframe heb ik in mijn bron meegegeven (er bestaan uiteraard goedkopere).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie dat het om een macbook pro gaat. Mijn laatste alinea mag je overslaan.