Mijn apostrof in Windows doet het niet meer?

Sinds gister was ik zoals gewoonlijk op mijn toetsenbord aan het typen toen plots het me opviel dat als ik de apostrof bij de "e'"" deed dat ik GEEN apostrof kreeg (norgmaal wel). Als ik me pc opnieuw opstart blijf ik hetzelfde probleem krijgen, zou iemand me kunnen helpen, ik heb de hulp hard nodig! alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
14.2K

Het beste antwoord

Shift + control een paar x indrukken (tegelijkertijd) waarschijnlijk staat de taal van je toetsenbord niet meer goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor ik antwoord geef even een tip: via "symbolen" kun je eenvoudig de é (of á, ú, í, ó, ý) opzoeken.

Volgens mij kunnen er twee dingen mis zijn:
- Sommige toetsenborden hebben een functie waarmee je snel andere opties kunt doen bij letters (zoals de é). Die schakel je in en uit door ctrl+shift. Het kan zijn dat die combinatie (ctrl+shift) bij jou ingeschakeld staat. Probeer hem uit te schakelen (door opnieuw tegelijk ctrl+shift te toetsen) en zie of je wel é kunt typen.
- Als dat het niet is, kan ik me alleen maar voorstellen dat je toetsenbord kapot is. Heb je het alleen bij het accent of ook bij de è, ë, ê? Probeer eens of een ander toetsenbord inpluggen werkt!

Ik wens je veel sterkte! Het klinkt als een behoorlijk vervelend probleem...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je het nu typt (eerst de E en dan pas de ') is juist andersom. De apostrof komt er te staan als je eerst ' en dan de E typt (zo doe ik het in ieder geval altijd). Voor het geval dat..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oeps, wilde dit eigenlijk als reactie plaatsen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wel een nuttige reactie ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mij helaas nog steeds niet gelukt, en mijn toetsenbord-taal instellingen zijn goed volgens mij?
gewoon even op ctrl+shift (tegelijkertijd) klikken. Waarschijnlijk doen de meeste tekens het niet meer. Dan staat je taal anders ingesteld. Geen idee hoe het komt maar heb ik ook wel eens. Maar is dus heel makkelijk op te lossen.