Hoe kan ik mijn harde schijf die nu in twee gesplitst is C en D terug één geheel plaatsen wil zeggen C alleen?

op mijn C staat de programma's en op D mijn documenten maar mijn C is bijna vol en mijn PC is zo traag geworden dat ik denk als het een geheel is misschien beter zal presteren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals starbless bij de antwoorden ook al zegt zal het niet aan je C en D indeling liggen dat je pc traag is. Ik raad je aan eens goed te checken op spyware, overbodige bestanden die eventueel op je C schijf staan weg te gooien, je register op te (laten) schonen en defragmentatie uit te voeren. doe daarna ook nog even een goede antivirus check en dan vermoed ik dat jouw pc weer als een zonnetje loopt.

Antwoorden (8)

Het dat de PC zo traag is kan er ook aan liggen dat er eens een schijfopruiming moet plaats vinden. Gevolgd door een defragmentatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als C vol zit, kan je pc inderdaad erg traag worden al kan het ook andere oorzaken hebben. Een goed programma om partities op te heffen is Partion Magic.

Via Windows kan het ook, lees daarvoor de Windows help. Alle data op de partitie die je op gaat heffen, wordt gewist.
paulus811
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Omdat je misschien op zoek gaat naar het programma; de juiste spelling is Partition Magic
Persoonlijk zou ik het zo laten. omdat je nu makkelijker windows opnieuw kunt installeren zonder je documenten kwijt te raken. Maar met een programma zoals partitionmanager is dit wel te doen met je documenten op de schijf (tenzij je D schijf ook veel te vol is) Kun je niet beter programma's verwijderen die je niet nodig hebt? Je prullebak leeggooien, tijdelijke bestanden verwijderen e.d. dat helpt ook een hoop.
met behulp van het programma tune-up (zie link) kun je je pc ook weer sneller maken. Dit is een 30 dagen probeer versie, maar zolang heb je hem niet nodig :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De partities zo laten, dan kan je altijd je c drive inderdaad weer opnieuw instellen zonder al teveel kwijt te raken.
Voor schijfopruiming,prullenbak leegmaken en cookies verwijderen(elke keer als je op internet zoekt blijft er wel iets hangen op je harde schijf en dat worden cookies genoemd) is er een handig progje CCleaner je kan het in het Nederlands installeren en 1 keer per week eens aanklikken(of meer als je veel rondsurft) en het ruimt alles op.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In aanvulling op paulus811, zorg ervoor dat je harde schijf (C:\) minimaal 10%, eerder 15% vrij blijft. Dan werkt Windows een stuk sneller. Draai eens de Disk Cleanup (en verwijder dan ook oude 'system restore' punten). Dit zal een hoop schelen.

(Start - All Programs - Accessoiries - Systems Tools - Disk Cleanup; + more options)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle partities weg en hermaken. Indien hoofdschijf, herinstalleren (tenzij C voldoende is), indien subschijf via Schijfbeheer (klik rechts op Deze computer en kies Beheren en kies dan Schijfbeheer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er laatst een harde schijf bijgezet, alles op de oude laten staan (ook windows), besturingsprogrammas op de nieuwe schijf gezet. en kan er weer jaren tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ugh iedereen doet veel te moeilijk

download partition magic
brand hem
boot ervan af
join je schijven
klaar

wel even een defragmentatie programma laten draaien voor en na het joinen :D