Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wordt mijn internet traag?

Ik gebruik mijn macbook air in combinatie met mijn jabra halo 2 bluetooth koptelefoon, maar elke keer dat ik deze aansluit wordt mijn internet heel traag. (b.v. waar ik normaal een torrent bestand met c.a. 3 mbps download, gaat het nu met 200 kbps) weet iemand waaraan dit kan liggen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
803
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de koptelefoon verbonden was dmv wifi, lag het daaraan, maar bluetooth is wat anders. Misschien komt het toch wel door bt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, het ligt niet aan de seeders, als ik aan het downloaden ben met de koptelefoon aangesloten download hij traag, als ik de koptelefoon verwijder schiet de snelheid ineens omhoog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je het zeker? Niet dat het per toeval gebeurt? Want bluetooth kan je snelheid van internet niet beïnvloeden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit komt doordat Bluetooth kan storen op je Wifi signaal. BT zit nl in de 2.45GHz band. Mogelijk kun je de invloed hiervan verminderen door je Wifi op een ander kanaal in te stellen of Wifi te gebruiken in de 5GHz band. Maar ik weet niet of je Accesspoint en Macbook dit beide ondersteunen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding