Is deze pc geschikt voor lichte games?

Ik koop mijn pc's normaal gesproken altijd pre-built. Maar het schijnt goedkoper te zijn om hem zelf in elkaar te zetten. Nu heb ik dus op de site van Alternate iets in elkaar gezet, maar is dit goed genoeg om op te gamen? Het leek me zelf wel geschikt maar ik zou graag een bevestiging willen.

Ik zou o.a. games willen spelen zoals:
- Minecraft;
- Age of Empires
- League of Legends

Het systeem dat ik nu op de site heb geselecteerd is als volgt:
1 x EVGA GeForce GT 520 (01G-P3-1525-KR) € 41,99*
1 x AMD Athlon II X4 641 € 78,90*
1 x Chieftec GPA-450S € 36,99*
1 x Sharkoon Vaya € 26,99*
1 x LG GH-22NS30 € 14,99*
1 x GIGABYTE GA-A55M-DS2 (rev. 1.1) € 53,90*
1 x Western Digital WD2500AVKX € 66,90*
1 x Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit € 45,99*

Als dit niet genoeg zou zijn wil ik graag weten wat hier dan niet goed aan is en wat verbeterd moet worden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel mensen vergeten de voeding. Chieftec is een wat minder bekend merk. Je kunt beter voor een CoolerMaster of OCZ gaan. Deze staan bekend om hun hoge rendement en levensduur. http://tweakers.net/pricewatch/cat/664/voedingen.html#filter:ZY7NCsIwEITfZc491NaWNg9Q8CAIehMPNVlhIf1hE3-g5N1N1J48LTvfzDALrtKPZmcc1BlFU-OS4cbi_EFY04kH2vcvqPFu7R_gcQWTGJKOyRooPJieDhnmZPyY8gxOT_KtqtZnJWRJezLHmfRvR1vHeNm0aYyLcsfWk0S0YFNEOd4hpbEt8-gcUi2qIkcI4Q0 Verder kun je beter een betere grafische kaart aanschaffen. De 520 is bedoeld voor multimedia en niet voor games. Nu kun je de aangegeven spellen misschien wel spelen, maar vergeet niet dat deze over 1 of 2 jaar weer wat zwaarder worden. Je moet een futureproof pc kopen een geen pc waar je alleen nu wat aan hebt. http://tweakers.net/pricewatch/cat/49/videokaarten.html#filter:XYy7CsMwDEX_RXOGxG6TNB8Q6BAotFvJUGwVBK4dZPcBIf9eqyFLF4mrc49muBPHdGIyeKEHDrcPdP7pXPEPyG8gsEXuCZ2FDl6E7wgFTFL82ZUqtyhOm1M0gVe434IgIejQJLTnCc3RRuiuoNoy_9MwZpqvPbmEnMkMSsn0IUlNN1Wde7tSy9L1atXNAcZlWb4 Verder is het zelf aanschaffen van computeronderdelen niet makkelijk als je er nog geen verstand van hebt. Daarom raad ik je aan eens te googlen op computerfora. Hier kunnen ze je goed helpen en aangezien het om flinke prijzen gaat is het aan te raden.
Ik ben zelf ook actief geweest op een computerforum en al mijn kennis heb ik daar (en door zelf onderzoek) op gedaan.

Antwoorden (2)

Dat lijkt mij prima! Ik heb een heel erg voor de hand liggende computer met een i5, 4GB ram en een Intel HD 3000 graphics en ik kan alledrie die games spelen. Met zo'n grafische kaart en 8GB Ram moet dat zeker lukken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien dat die games er wel op draaien, op zo'n intel igp maar op welke settings is vast een ander verhaal. De een is ook gevoeliger dan de andere voor lage framerates.

Dus wil je een pc die ook een beetje geschikt is om te gamen dan zou ik toch echt er voor zorgen dat er een beetje een game gpu in komt ipv zo'n budget office pc kaartje. Minimaal zou ik voor een 6670 gaan, liever nog een 6770 of hoger (op budget niveau ben je sowieso beter af met AMD kaartjes dan nvidia).

Je kunt trouwens ook kijken naar een X3 cpu. Die zijn meestal wat hoger geclocked voor hetzelfde geld en voor de meeste games telt eerder de per core snelheid dan de hoeveelheid cores.

Zelf in elkaar zetten is trouwens iets anders dan zo'n builder van alternate gebruiken. Met zo'n builder ben je meestal niet voordeliger uit dan kant en klaar aanschaf. Alternate is ook zeker de goedkoopste shop niet.

Als je een budget geeft en aangeeft of dat inclusief win licentie en/of randapperatuur is wil ik ook wel eens kijken of ik een leuke samenstelling kan maken voor je.