Kun je zonder pc als je een smartphone aanschaft?

ik wil dubbele abonnementskosten vermijden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat hangt er helemaal van af wat je allemaal doet.
Als je bijv. enkel mails checkt en 'kleine' websites bezoekt (die enkel uit HTML bestaan en geen flash (sommige smartphones ondersteunen wel flash, sommige niet), java e.d.) kan dat makkelijk.

Maar op een pc kun je wel andere dingen doen, zoals films/muziek downloaden, dvd's afspelen en branden, je hebt er sneller internet op enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een Macbook en een iPhone maar ik kan echt niet uit de voeten met de iPhone alleen. Het scherm is te klein, sommige websites werken toch niet zoals je op een computer (pc/mac) zouden moeten werken, je hebt soms veel te weinig overzicht op het schermpje en het gaat vaak niet snel genoeg waardoor je met bepaalde dingen veel te lang bezig bent.

Word, Excel, Powerpoint bestanden open én bewerken? Vergeet 't maar. Zelf als is het met software update op een gegeven moment technisch mogelijk, je zult altijd detail en een goede aanwijzer (muis/trackpad) missen.

Een niet te onderschatten ander probleem wat langdurig gebruik van een smartphone met zich meebrengt zijn oog en nek klachten!!!!!!!

En ik klets daarbij niet uit diezelfde nek, ik heb er al jarenlange ervaring mee en had al een smartphone toen je die nog moest verbergen op straat omdat dit vrij veel aandacht trok (dure dingetjes toen!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk ermee dat je dubbele abonnementskosten wilt vermijden?
Ben je tot nu toe zonder pc uitgekomen? Dan kun je gerust een smartphone aanschaffen. Maar zoals bij de andere antwoorden: je kunt met een pc: via een printer documenten uitprinten, cd's, dvd's of blu ray branden; je kunt er meer en sneller en beter mee downloaden, je kunt fantastische spellen op een pc spelen, films zijn natuurlijk door het grote beeldscherm beter te zien en je hebt een véél grotere opslag capaciteit.
Als je dat allemaal niet wilt doen, de voordelen van eens smartphone: je kunt hem als mp3 speler gebruiken; je kunt er met mobiel internet overal mee internetten, je kunt ermee telefoneren (jazeker); maar je kunt er ook bijvoorbeeld speciale apps op zetten om talen te leren, of notities te maken waar je ook maar bent.
Je kunt hem als navigator gebruiken; als foto en videokamera; als e-boek enz... Er zijn tal van ANDERE mogelijkheden met een smartphone.
Ik kan beide niet missen. Het is meer een aanvulling of verrijking van je pc ervaring als een vervanging...