hoe 2 schermen aansluiten op een pc met 2 videokaarten?

ik heb een pc met daarin een ATI radeon 9550 en de normale VGA die op het moederbord vast zit. ik heb geprobeert elk scherm op een aan te sluiten maar dat werkt niet. er werkt dan maar een scherm. ik heb gekeken bij schermresolutie en daar kan hij hem wel gewoon vinden. probeer ik ze te koppelen als een groot scherm dan wordt er gezegd dat dit iet kan. weet iemand wat?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb trouwens windows 7.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (3)

Probeer: rechterkuisknop op bureaublad - aan voorkeur aanpassen - (links onderin) beeldscherm - aan projector koppelen - en daar op uitbreiden klikken.

Ik heb een engelse versie van Windows dus de namen kunnen iets afwijken, sorry daarvoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sluit beide schermen op je 9550 aan, vervolgens zie je tijdens het opstarten op beide schermen hetzelfde.

in windows, bij je scherm instellingen (waar je je resolutie ook veranderd) kun je dan "extended desktop"/"uitgebreid bureaublad" inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ehh dan heb je geen 9550?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb 1 hele goede waarom het 2e poortje gebruiken het handigste is... (buiten het feit dat ik 0 kaartjes heb gevonden met maar 1 poort, altijd met vga/dvi/s video).. deze persoon gebruikt een agp kaart, dat zegt mij dat zijn computer antiek is, onboard kaartje aanzetten/gebruiken neemt dan weer geheugen in. buiten dat gebruikt hij windows 7, dus hij kan elke MB geheugen gebruiken die die heeft, en dus niet MB's reserveren voor onboard. en: als er een "defect" is waardoor een van de 2 poortjes niet werkt.. en je gebruikt hem nog, is zwaar onverstandig, en vragen om gevolgschade.
Als je met 2 verschillende videokaarten gaat werken zijn de mogelijkheden beperkt.

Ik gebruik zelf ook de onboard gpu en losse gpu icm win 7. En heb eigenlijk maar 1 optie beschikbaar daarvoor. Als ik rechtsklik op het ATI (AMD) icoontje in de tray kan ik enkel "extend desktop" kiezen. Wat eigenlijk gewoon een stuk extra bureaublad achtergrond oplevert wat dan beschikbaar is via dat 2e scherm.

Als je meer opties wilt moet je beide schermen op 1 kaart aansluiten.

Hieronder zie je hoe het screenshot eruit ziet en hoe het systeem dus zo'n beetje beide schermen ziet (die zwarte balk rechts is gewoon ruimte dat niet bestaat).

2e Plaatje laat zien hoe het er in de scherm manager van win zelf uit ziet.