Welk type aansluiting heeft deze harde schijf en hoe krijg ik die op een USB-poort aangesloten?

Uit mijn defecte laptop heb ik deze harde schijf gehaald (zie foto). Kan iemand me vertellen hoe dit type aansluiting heet, en of er kabels bestaan waarmee ik de schijf op een USB-poort van mijn nieuwe laptop kan aansluiten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat is een SATA aansluiting. Je kunt de schijf in een externe behuizing steken om die zo via USB te kunnen gebruiken.

Zie bron linkje voor een lijst opties.

Je hebt ook van dit soort adaptertjes.
http://tweakers.net/pricewatch/278309/icidu-sata-ide-naar-usb-adapter.html#tab:info

Maar een ext behuizing lijkt me fijner en kan ook wat voordeliger.

Toegevoegd na 2 minuten:
Om de een of andere reden wil het bron linkje niet werken dus maar ff zo.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/686/hardeschijfbehuizingen.html#filter:XYzLCsIwEEX_ZdZZ5EFpyAcUXAiC7qSLkowwENuSxCqU_LuJEhA3M8w5d-4ONwoxnQJZvNAdj9MLzPzwnv0LmptYgsMwEHoHBjbCZwQGaw1-QpxBtEv4VnXtaAY92oTuvKI9uAjmCkqUd9kpGIsueCCfMBS1g-C8r3ubfE0KLSSMmVUuf7jUfa3QukzV6dKUc34D