Hoe werkt een scanner?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
wat voor scanner? zo'n ding in het ziekenhuis? of zo'n ding naast je pc.

Antwoorden (3)

Om een scanner werkend te krijgen moet allereerst de driver geïnstalleerd zijn. Meestal spreekt de rest dan vanzelf. Meer informatie is vaak ook te vinden op de website van de fabrikant van de scanner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lamp beweegt onder een glasplaat en belicht het paper erboven. Een meebewegende sensor vangt het weerkaatste licht op en maakt er lijn voor lijn een beeld van en stuurt dat naar de computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een scanner werkt door een brede optische sensor onder het te scannen object te bewegen. Op de computer worden de ingescande strookjes aan elkaar geplakt en daardoor heb je een beeld.