Is de ASUS N53SV-S1827V Laptop goed voor het spelen van games, allerdaags gebruik en opleiding?

Ik krijg voor me verjaardag een laptop die ik ook wil gaan gebruiken voor de opleiding Communication & Multimedia Design.
Ik wil dan graag een laptop die ook wat games kan afspelen( hoeven niet op de hoogste setting als ze maar speelbaar zijn, ik hecht niet zoveel waarde aan graphics), dual-layered dvd's moet kunnen branden en natuurlijk ook een aantal dingen tegelijk kan doen want daar heb ik ook een houtje van.

Bij coolblue zag ik de ASUS N53SV-S1827V die wel aan m'n eisen voldeed, maar ik vroeg me af of mensen die er meer verstand van hebben dan ook of die het met me eens zijn ?

Alvast heel erg bedankt :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zoals warmetrui zegt,
Ja dit is een prima laptop, ook voor zijn prijs.

Processor:
Er zit een 2e generatie i7, quad core processor in, daar zul je nog een aantal jaren mee verder kunnen. (de 3e generatie komt in Juni uit, maar daar hoef je echt niet op te wachten)

Werkgeheugen:
6GB 1333MHz. DDR3 werkgeheugen. Dit is ruim voldoende, dit zal niet snel een bottleneck vormen in deze opstelling.
Dit is zelf een extra pluspunt, want de meeste desktops en laptops die koopt hebben de snelheid op 1000MHz. Maakt uiteindelijk een klein verschil, maar een verschil none the less.

Harde schijf:
Een 7200 rpm. Harde schijf. Niets bijzonders maar ruim voldoende. Vaak willen laptop fabrikanten een 5400 rpm. harde schijf in hun product plaatsen, maar dat is in mijn ogen niet acceptabel. Zo'n harde schijf zorgt namelijk altijd voor trage prestaties, zonde van het overige goede hardware.

Grafisch:
Er zit een GT 540-m in. Niet de beste, maar wel een goede grafische kaart voor in je laptop. Ik zou zeggen een 7, misschien een 7.5 op de schaal van 10.
Bij mijn bronnen voeg ik een link toe van notebookcheck.nl de beste en meest waardevolle site als je wat wil weten over laptops, en dus bezig bent met het kopen van 1. Hier hebben ze de GT 540-m uitgebreid getest. Dan kun je zien hoeveel FPS (frames per seconde) je grafische kaart aan kan bij enkele populaire spellen.

(qua indicatie: 24 fps is een film. Bij shooter games wil echter toch wel bij de 30+ zitten).

Op verdere vlakken, scoort deze laptop ook allemaal een dikke prima, en je kan er DVD's mee branden. Dus tenzij je toch iets meer grafische rekenkracht verwacht, doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

dit is een goede laptop! hij heeft vergelijkbare specificaties als mijn laptop. ik kan prima games draaien dus dat is geen probleem. de processor heeft 4 cores (quad core) dus hij is ook geschikt om meerdere dingen tegelijk te doen of grafische taken uit te voeren.
prima laptop dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke heb jij dan ? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dell xps 15 l502x ;)
Dit is een laptoppie die over méér dan genoeg power beschikt en hoef en de meeste spellen zul je in volledige resolutie kunnen spelen (uitzonderingen moet je daar laten, bij de categorie "uitzonderingen") Superding!ook voor 3D, echter let wel op je besturingssysteem, neem dan een 64 bits systeem (Win7) want dit scheelt aanzienlijk en zeker met 6GB geheugen er in. Verder is dit een laptoppie waar je menig mensch jaloers mee kan maken. (mij inclusief, en draai Win 8 met een 7 jaar oude laptop met 1 GB perfect, dus laat staan als Win 8 definitief uitkomt...) Prijs / kwaliteit verhouding is prima, houd er wél rekening mee dat als je "design" bedoelt in multimedia vormen een Nvidia Quadro altijd nog de marktleider is maar deze laptop perfect aansluit bij jouw wensen. Aan een een laptop met een Quadro kaart zit een heel ander prijskaartje en de GeForce die erin zit voldoet méér dan ruimschoots aan je eisen lijkt me.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben het helemaal eens met de vorige 2 antwoorden trouwens :D

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben het helemaal eens met de vorige 2 antwoorden trouwens :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had gekeken voor die Nvidia Quadro en dat scheelt inderdaad wat qua prijs :P Ik hou het wel bij deze ik denk dat ik hier dan wel genoeg aan heb voor me opleiding, gaming en multitask behoeftes :)