mijn pc ziet de externe hdd niet,terwijl hij in apparaat beheer wel staat.Hoe kan dit?

als de hdd in de pc zit bij het opstarten,kan ik de hdd niet zien,het lampje brandt even en gaat dan uit.als ik de usb kabel eruit haal en opnieuw er in steek,doet hij het wel.
Hij heeft een externe voeding.Samsung 1tb G3 station.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.1K

Antwoorden (2)

Ga naar computerbeheer en daar naar schijfbeheer. Het kan zijn dat de schijf niet is geformatteerd of dat er geen stationsletter aan hangt.
Dat kun je daar allemaal regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is vervelend dat je Externe HDD niet herkend wordt zeg !

Afhankelijk van wat voor ballonnetje je krijgt, als je de HDD aankoppelt kunnen we kijken of we het probleem kunnen oplossen, als het ballonnetje rechts onder in beeld zegt, dit apparaat wordt niet herkend, dan kunnen er namelijk meerdere problemen zijn. (Problemen met de driver, of zelfs dat de HDD defect is) Maar we gaan nog maar niet uit van het ergste.

Echter geef je wel aan dat je de HDD niet kan zien, door dat je dat zegt, klinkt dat alsof je de HDD niet kan zien als je (deze) computer opent, waar je alle ander harde schijven ziet staan ?

Als je de Harde schijf niet in kunt komen, en je kunt de Harde schijf niet formateren ? Dan kun je als je op start klikt, in het zoek balkje klikken, dat witte balkje in je start menu, en dan kun je daar intypen, compmgmt.msc.

Dan opent zich een heel handig nieuw venstertje, waar je ook je harde schijven kan beheren, dat staat aan de linker kant onder opslag. Als je daar op klikt, en je externe harde schijf staat daar tussen, dan moet je even kijken of er een zwarte of blauwe balk boven staat, en hij geeft meestal ook wel aan, niet toegewezen. Dat wil zeggen dat de ruimte op de schijf niet gepartitioneerd is, of makkelijk gezegd, gewoon niet toegewezen.

Je kan dan met je rechter muisknop op die harde schijf klikken, en dan kiezen voor nieuw eenvoudig volume. En dan de stappen even volgen, die zijn vrij simpel.

Ga niet met al je andere harde schijven knoeien als je niet weet wat je aan het doen bent, kun je je hele computer overhoop halen. En dan baal jij als een stekker haha, en ben je verder weg van de oplossing! :)

Ik heb je even een bron mee gestuurd waar je meer info kan vinden. Als mijn antwoord niet aansluit bij jou probleem, hoor ik het graag, dan fixen we dat even zodra ik tijd heb.

Succes! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de reactie,ik kom er zo wel uit,hij werkt goed.