op één computer 2 beeldschermen?

ik heb een windows xp computer en ik weet dat er een functie is waarbij je 2 beeldschermen kunt instellen, maar de vraag is of je dat kunt doen met een vga splitter. ik stel deze vraag omdat ik geen zin heb om zo'n ding te kopen en dat dan blijkt dat op allebei de beeldschermen hetzelfde verschijnt. de bedoeling is dat je met de cursor van het ene naar het andere beeldscherm kunt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

De meeste videokaarten hebben een vga en dvi uitgang en de moderne ook een hdmi uitgang. Op een dvi aansluiting kun je een koppelstukje kopen zodat er een vga kabel op aangesloten kan worden. Je hebt zo 2 vga aansluitingen waar je 2 monitoren met een vga kunt aansluiten. Als je een dvi en een vga monitor hebt heb je die adapter vaak niet nodig.
De meeste losse videokaarten ondersteunen in Windows XP (en hoger) 2 beeldschermen, dat gaat eigenlijk helemaal automatisch als je 2 monitoren aansluit. Maar dus niet met een splitter, als het al werkt krijg je 2 keer hetzelfde beeld. Onboard videochips ondersteunen 2 beeldschermen vaak niet, ook al hebben ze regelmatig een vga en dvi aansluiting en tegenwoordig ook hdmi, dat is gewoon proberen want in de documentatie is hier vaak bitter weinig over te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kan niet alleen met een VGA-splitter. Je grafische kaart zal 2 monitoren moeten kunnen ondersteunen. Dat doorschuiven kan je instellen als je de 2e monitor aansluit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahi20: ja dat zegt freek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
gewoon een splitter kopen en die achter in je pc doen
en dan bij eigenschappen. weergeven op projector en dan is je beeldscherm uitgebreid