Is het mogelijk een andere router te gebruiken dan de Router die je ontvangt van je internetmaatschappij?

We hebben sinds een tijdje de KPN experiabox, ofwel de Arcadyan ARV7519i. Maar dit is dus een enorme hel om te gebruiken tijdens het gamen. Het heeft slechte verbinding en geen mogelijkheid om je NAT type open te zetten.

Nu dus mijn vraag, is het mogelijk om een andere router aan te schaffen en die te gebruiken inplaats van de router die KPN ons gegeven heeft?

En zoja, wat is aan te raden router?

Mvg,

Marijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je NAT type openzetten is mij bij onze router (dezelfde die jij hebt) gelukt.

Antwoorden (3)

Bij mij kon dat niet. Ik had een modem van de kabelaar, waarop we een eigen router aangesloten hadden. Dat werkte prima. Bij overstap naar sneller internet kregen we een router van de kabelaar (ook een drama). Bij vraag of we de modem weer konden gaan gebruiken was het antwoord: ja, maar niet in combinatie met het snellere internet. Gebruik van de router van kabelaar was dus noodzakelijk. 'In plaats van' kan dus waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké bedankt voor het antwoord, ben wel benieuwd wat anderen zullen zeggen.
Maar het lijkt me vrij logisch als ik KPN opbel en zeg; "hé, kan ik ook een andere router gebruiken?" dat zei dan weer antwoorden dat dat niet kan, omdat ze geen klanten willen verliezen zegmaar. Maarja ik weet het allemaal niet, maar weet wel dat het behoorlijk eritant is
Ff voor de duidelijkheid dat ding wat jij router noemt is eigenlijk een modem, router en "telefooncentrale" in 1.

Over het algemeen kun je bij ADSL wel een andere modem of modem/router gebruiken echter als je ook telefonie hebt via VoIP dan ben je doorgaans gebonden aan het apparaat dat je van je ISP krijgt. Ze geven zelden de gegevens vrij waarmee je zo'n dienst via een ander apparaat kunt laten lopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit zijn trouwens de meest populaire modem routers mocht VoIP telefonie geen punt zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/cat/789/wlan-modem-routers.html
(dat apparaat dat je noemt is een ADSL2+ modem/router, zie bron voor de specs daarvan om te zien waar een vervangend apparaat iig aan moet voldoen)

Toegevoegd na 11 minuten:
Meestal is het trouwens ook wel mogelijk om de routerfunctionaliteit door te spelen naar een 2e router (DMZ). Zo zou je die experiabox enkel als modem kunnen laten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan alleen als je internet gebruikt. Mocht je ook bellen en tv van KPN hebben dan wordt het moeilijk.