Wat is het probleem waarom ik bij het opstarten een blijvend zwart scherm krijg?

Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn computer. (Windows Vista) Gisteren deed hij het nog, maar nu als ik de computer opstart krijg ik een zwart scherm (en blijft het zo) Als ik mijn iPod aansluit laad hij gewoon op. Wie weet wat het probleem is en weet hoe ik het kan oplossen??

Toegevoegd na 2 uur:
HET IS AL OPGELOST... Mijn kleine broertje van 9, kwam en heeft hem opeens aan de praat gekregen. Vraag me niet hoe?! o.O

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je zelfs het BIOS-scherm niet meer ziet: dan lijkt dat toch wel sterk op hardware-falen (moederbord of CPU kapot bijvoorbeeld). Het kan dan helpen om eens alles los te halen en weet netjes vast te zetten.

Als je BIOS-scherm wel verschijnt en het scherm zwart wordt tijdens het starten van Windows: probeer dan eens de alternatieve-opties die je te zien krijgt via de toets F8 tijdens het opstarten. Mogelijk heb je een bootable-Windows CD nodig (herstelconsole) om de boel weer te fixen, met commando's zoals fixboot en fixmbr:
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Toegevoegd na 55 minuten:
Soms willen PC's helemaal niet opstarten als er een externe schijf (of USB-stick, etc.) is aangesloten tijdens het aanzetten van de PC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan geen kwaad als je het voorzichtig doet. Al doende leert men.
Als je belangrijke data hebt, is het wellicht verstandig je harddisk er eerst uit halen die middels een USB-adapter aan te sluiten op een andere PC en dan een backup maakt. Je kan ook naar een computerboer stappen. Da's wel duurder! :)

Andere antwoorden (1)

Als je zegt dat als je je ipod aansluit en hij dan wel doorstart dan lijkt mij dat er dus iets met itunes is
probeer eerst eens in veilige modus op te starten
itunes en de drivers van je ipod te verwijderen
en daarna nog eens gewoon op te starten ?
waarschijnlijk loop je pc vast op ene opstart programma
dat niet goed werkt
aangezien je het dus over ipod hebt zal ht wel itunes zijn en wellicht allerlei software dat speciaal met itunes of apple te maken heeft
verwijder die en start op
en herinstalleer alles daarna weer eens opnieuw ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ie bedoelt dat de iPod wel oplaadt (stroom).
Dus dat de stroomvoorziening van de USB-poorten nog goed is.
capthavoc
12 jaar geleden
tja dat is wellicht ook aan de orde
maar probeer in elk geval veilige modus ?
en als dat lukt een systeem herstel naar een dag dat het nog normaal werkte ?