Nokia BH-604 aansluiten op PC?

Ik heb sinds kort een Nokia BH-604 bluetooth headset. Maar mijn pc ondersteund geen bluetooth vanuit zichzelf, ik heb dan een Conceptronic Bluetooth Nano USB adapter 2.0 gekocht, deze heeft een software op m'n pc geïnstalleerd. Maar die software vindt mijn headset niet, is er iets speciaals dat ik moet doen?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja je moet iets heel speciaals doen, dat is een proces dat "Pairing" heet. Net als mensen dat doen. Waarschijnlijk staat dat ook in het boekje van je Nokia, máár! Je pc moet op dat moment "open staan" om die Pairing te voltooien. Simpel gezegd, ongeacht wat voor pc je gebruikt, moet je je pc duidelijk maken dat ie "inkomende verbindingen" toestaat. En afhankelijk van welke computer je gebruikt, zijn de mogelijkheden legio. Wanneer ik mijn tuinpad oploop, gaat mijn pc bijvoorbeeld al aan en als ik buiten het bereik kom van (in mijn geval WiFi) mijn pc, sluit hij keurig af, omdat mijn telefoon en pc elkaar een handje hebben geschud. Op alle 2 moet je zowel je PC als je headset "kennis laten maken" met elkaar. OF je pc accepteert geen binnenkomende signalen (wat maar goed is ook, maar kun je instellen dat hij voor "meestal" 30 seconden) dat wel even doet en dan vinden ze elkaar. Standaard pincode om te "Pairen" is meestal 0000 of 1234. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! heeft niet gewerkt bij mij maar merk dat je het A2DP profiel moet hebben op je apparaat om de Headphone te kunnen gebruiken. Al kan jouw antwoord heel nuttig zijn voor anderen.

Andere antwoorden (1)

Is er een CD bijgeleverd voor de Bluetooth adapter? Zoja, installeer hiermee het stuurprogramma om deze werkend te krijgen!

Anders even kijken in de instructies die bijgeleverd zijn.

Succes!