Ik krijg geen beeld met monitor (lampje brand oranje) wat moet ik doen? (zie beschrijving voor meer info)

Ik heb een nieuwe pc, dus ik moet hem voor het eerst opstarten. Alle kabels zitten er in (tussen tv en pc). Maar als ik beide aan doe krijg ik geen beeld, alleen de monitor met oranje lampje. Als ik op AUTO klik kan ik tuzsen 2 dingen kiezen die beide niet werken (er komt te staan ‘no signal‘) verder staat er op de monitor nog een + en - en MENU en aan/uit knop, maar er gebeurt niks als ik op + - of MENU klik. Wat moet ik doen om beeld te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
12.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
welk merk pc is het?

Het beste antwoord

Als het lampje op de monitor oranje of geel brandt dan wil dat zeggen dat er geen videosignaal is vanaf de pc. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

1. De monitorkabel tussen pc en monitor zit niet goed gemonteerd of is defect.
- neem de monitorkabel aan beide kanten los en monteer de kabel opnieuw, verwissel de stekkerpluggen door de kabel andersom te monteren. Probeer eventueel een andere monitorkabel van een andere pc. Heeft de videokaart een VGA uit? probeer deze dan met een VGA monitor kabel. Als je dan wel beeld hebt dan zit de fout in in de DVI aansluiting of DVI kabel. ( laten herstellen onder garantie)

2. De videokaart zit los of niet goed vast in zijn slot op het moederbord. (kan losgekomen zijn tijdens het transport). De kaart kan ook scheef gemonteerd zitten waardoor deze niet goed in het slot zit.
- Hiervoor moet je de kast openen om dit te controleren en zonodig de kaart opnieuw in zijn slot vastzetten. (Niet aan te raden als er garantie op de pc zit, dan beter ermee terug naar de winkel)

3. De videokaart is defect. De pc geeft dan tijdens de opstart zelfcontrole een x aantal piepjes... (Normaal geeft de pc een of twee piepjes als alles in orde is).
- Ook hiermee dan terug naar de winkel om de fout te laten herstellen onder garantie.

Als het 'n nieuwe pc betreft die door de winkel is voor geïnstalleerd/ samengesteld dan mag je ervan uitgaan dat alle functies voor uitlevering zijn getest en werkend zijn. Ook de instellingen en configuraties voor direct gebruik zijn dan al gedaan.
Als het dan bij thuiskomst niet blijkt te werken dan is het meest voor de hand liggend dat de winkel moet worden aangesproken om het probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een pc die ik heb laten maken (door te zeggen wat er in moet) en die mensen hebben de pc in elkaar gezet en geinstalleerd.
Kan ik dan het beste die mensen bellen? Of erheen gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er anders even met die pc naar terug keren .Dan kunnen HUN 'm testen en kan jij ook zien waar het aan ligt of wat je misschien verkeerd hebt gedaan.

Andere antwoorden (2)

De fout ligt niet bij de monitor maar aan de instellingen van uw PC.
U moet namelijk via Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beeldscherm uw 2e scherm instellen en toekennen, momenteel heeft u maar één scherm op uw PC geconfigureerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er op die tv niet een menu voor het inschakelen van de ingang HDMI VGA SCART TV DVI.
Als je die computer op de DVI aangesloten hebt en die tv staat op VGA geeft deze inderdaad de melding"no signal".
Sommige tv's zoeken automatisch het video ingangssignaal en bij andere moet je het handmatig ingeven.