Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de laptops tegenwoordig bijna allemaal met een glimmend scherm?

Door het weerkaatsen van licht kun je toch je scherm niet meer goed zien, of zie ik het verkeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
681

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit zie je niet alleen maar bij laptops, maar bij bijna alle LCD-schermen. Loop maar eens binnen bij een grote schermenverkoper.

De reden is dat het beter verkoopt.

Het ziet er in de showroom nu eenmaal beter uit. En inderdaad, de kleuren komen wat beter, zeg maar mooier, tot hun recht.

Voor televisies kan het nuttig zijn. Voor andere schermen waarop je films kijkt ook. Voor computerschermen die als zodanig worden gebruikt, is het een nadeel, zoals je zelf al schrijft.

Maar dat weet je pas uit ervaring. De meeste mensen gaan niet uit van hun ervaring, maar van wat er het mooiste uitziet op het moment dat ze de showroom binnenstappen.
(Lees meer...)
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bling Bling.

Hij ziet er toch veel mooier uit als ie glimt.
en wij kiezen voor mooi. dat dat niet altijd even handig of comfortabel is, dat heeft de design industrie ons al jaren geleden duidelijk gemaakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat her er erg gelikt uitziet... Maar buisnesslaptops heben zelden een glimmend scherm gelukig, dus die blijf ik gebruiken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nu mijn vierde privé laptop. Mijn eerdere laptop had idd defus scherm. Daardoor verstrooide de letters veel meer dan bij een helder scherm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is inderdaad bijzonder irritant. Ze noemen dat 'Crystal Clear'. Er wordt beweerd dat de kleuren 'echter' zijn met zo een scherm.
Apple biedt nu zijn duurste (17 inch) Macbook Pro aan met een niet reflecterend scherm. Tegen meerprijs, uiteraard.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding